Rozwiązania zadań klasa 5 szkoła podstawowa
Ostatnio przygotowane rozwiązania z 5 szkoły podstawowej
Lista rozwiązanych zadań
Zaznacz na mapie i w jej legendzie zmiany terytorialne dokonane w 1466 r.: a) nabytki terytorialne Polski – zamaluj wybranym przez siebie kolorem, b) lenna uzyskane przez Polskę – zaznacz ukośnymi paskami w tym samym kolorze. W odpowiednich miejscach mapy wpisz nazwy: Prusy Królewskie, Prusy Zakonne.
Na mapie ukazującej Polskę w połowie XIII w.: 1. Wpisz w legendzie nazwy obszarów utraconych w okresie rozbicia dzielnicowego. 2. Zamaluj każdy z tych obszarów kolorem państwa, do którego odtąd należał. Następnie: 3. Przy nazwie każdego obszaru wymienionego pod mapą napisz, co się z nim stało w okresie rozbicia dzielnicowego.
Pokoloruj mapę zgodnie z informacjami zawartymi w legendzie. Pomoże ci mapa ze s. 146 podręcznika.
Mapa ukazuje Polskę w 992 r. W odpowiednich miejscach wpisz nazwy pięciu plemion słowiańskich, które mieszkały w państwie Mieszka I.
Mapa przedstawia państwa utworzone przez krzyżowców na Bliskim Wschodzie po 1096 r. Wpisz ich nazwy we właściwych miejscach.
Lista rozwiązanych zadań
Wskaż na ilustracji herby Litwy i Polski oraz Prus Krzyżackich.
Wskaż na mapie państwo krzyżackie. Dlaczego Krzyżacy starali się odebrać Litwie Żmudź?
Wskaż na mapie państwa, z którymi w XIV i XIV wieku Polskę łączyły unie personalne. Podaj nazwy tych krajów.
Wskaż ziemie przyłączone do Polski w czasach Kazimierza Wielkiego. Powiedz, które z tych obszarów nie wchodziły wcześniej w skład państwa piastowskiego.
Wskaż Śląsk i Mazowsze. Określ, kto sprawował zwierzchność lenną nad tymi ziemiami.
Lista rozwiązanych zadań
Play the quiz game in groups. Answer the questions that you pick from the set you get from your teacher. You score a point if you give a correct answer.
Follow the instructions and make your own maps. Choose the name of the street or the place you want to describe. It has to be either a street close to your house or the place you live in.Use online sources to look for information about the location you have chosen.Make a note of all the most important information.Use a dictionary to write a note in English about the information you have found.Make your description more attractive by adding some pictures.Take some pictures of the place and print them.Conduct an interview with older residents or family members about what the place looked like in the past. Look for some pictures from the past.What does the place look like now compared to the past? Think about how the buildings and shops have changed. You may choose to do this by comparing two years, for example, 1980 and 2018, and describing what happened in each year respectively.Next, together with your classmates, create a big map of your place and put your descriptions in English in the right location.Become guides for your city/town/village and present the map to other classes.Thanks to your efforts visitors from other countries will learn more about your area.
Find verbs in the past simple and put them into one of the following two groups. Write them in your notebook.
Work in groups. Choose a famous person from the past. Why is this person interesting? Find out some information bout them and answer the questions. Using your answers, write a nimi biography about them in your notebook. Where was this person born?Where did the person live?What did the person liked doing?What was their biggest achievement?When did the person die?
Read the text and answer the questions.
Lista rozwiązanych zadań
Przeczytaj fragment przewodnika po Rodeo Drive Wybierz dla niego najlepszy tytuł.
Obejrzyj film ponownie. Zaznacz poprawne odpowiedzi.! W niektórych zdaniach obie odpowiedzi są poprawne.
Uzupełnij zdania wyrazami z ramki.
Obejrzyj film. Dopasuj produkty do miejsc, w których można je kupić. Uwaga niektóre produkty można użyć więcej niż raz.
Odpowiedz na pytania.