Rozwiązania zadań klasa 7 szkoła podstawowa
Ostatnio przygotowane rozwiązania z 7 szkoły podstawowej
Lista rozwiązanych zadań
Uzupełnij podane przysłowia partykułą nie.Z zartami jak z solą, _____ przesadź, bo zaboli. Na naukę nigdy _____ jest za późno. Strzeż się _____ zgody, unikniesz szkody. _____ mój wóz, _____ będzie mnie wiózł. Co dwie głowy, to _____ jedna. Co za dużo, to _____ zdrowo. Uroda rzecz _____ trwała. _____ taki diabeł straszny, jak go malują.
Wpisz do diagramu synonimy wybrane z ramki. Następnie odczytaj hasło.
W każdym szeregu podkreśl wyraz o najszerszym zakresie znaczeniowym.słodycze, cukierki, landrynkiokrycie, płaszcz, ubranieTeraz przejdę do rozwiązania zadań.
Uzupełnij wypowiedzi zaimekami odnoszącymi się do podkreślonych wyrazów. Pamiętaj o zastosowaniu poprawnej formy gramatycznej.Czy widziałeś Olę?Nie, nie widziałem _______.Wojtek dostał w prezencie szczepienie.Idziemy _______ zobaczyć?Tomek ma surowe spojrzenie.Nie lubię _______.Zabierzmy na plażę koło do pływania.A gdzie _______ schowałaś?
Uzupełnij zdania. Wybierz właściwą odpowiedź spośród oznaczonych literami A i B oraz właściwą odpowiedź spośród oznaczonych literami C i D.
Lista rozwiązanych zadań
Wybierz sobie, że zacząłeś/zaczęłaś uczęszczać na dodatkowe zajęcia sportowe. W e-mailu do koleżanki z Anglii: wyjaśnij, dlaczego postanowiłeś/postanowiłaś na nie uczęszczać; opisz, jak zwykle przebiegają zajęcia; zachęć koleżankę do poszukania podobnych zajęć w jej okolicy.
If you leave now, you (not / arrive) late for the party.
The building (design) a famous architect.
I bought this high tech mobile phone (cheap / sales) last week.
I saw this famous actor while (he / check in) at the hotel where I was staying.
Lista rozwiązanych zadań
Popatrz na ilustrację poniżej. Trójkąt przedstawiony na rysunku po lewej stronie podzielono na kilka wielokątów. Gdy poskładano je w inny sposób (jak na rysunku po prawej stronie), okazało się, że powstał taki sam trójkąt, ale brakuje w nim jednego kwadratu. Jak to możliwe?
W analogiczny sposób sprawdź, czy punkty A, E i C leżą na jednej prostej.
Znajdź punkt przecięcia prostych AB i CD.
Zaznacz w zeszycie w kratkę punkty A, B i D tak jak na rysunku powyżej. Narysuj odcinek AD i przedłuż go, dorysowując na jego prawym końcu kolejne odcinki równe i równoległe. Czy otrzymana prosta rzeczywiście przechodzi przez punkt B?
Przerysuj wielokąt pokazany na rysunku obok. Jak sądzisz, co się stanie, gdy wykonasz polecenia z zadania 10? Wykonaj takie ćwiczenie i sprawdź swoje przewidywania.
Lista rozwiązanych zadań
W prostopadłościanie najkrótsza krawędź jest 3 razy mniejsza od najdłuższej, a średnia stanowi sumy długości najkrótszej i najdłuższej krawędzi. Objętość prostopadłościanu jest równa 216 cm³. Ile wynosi suma długości wszystkich krawędzi tego prostopadłościanu?
W liczbie trzycyfrowej, która jest przypuszczalnym rokiem urodzenia Talesa z Miletu, cyfra dziesiątek jest trzy razy mniejsza od cyfry setek. Liczba ta jest podzielna przez 33. W którym roku urodził się, a w którym zmarł autor jednego z twierdzeń geometrii elementarnej, jeżeli żył 87 lat? Pamiętaj, że Tales żył w czasach starożytnych.
Jaka cyfra występuje na 111. miejscu po przecinku w rozwinięciu dziesiętnym ułamka ?
Rozwiąż równanie: .
Jakie miary mają kąty α i ẞ przedstawione na rysunku?