Informacje o książce

Rok wydania

2021

Wydawnictwo

OPERON

Autorzy

Beata Jakubik, Renata Szymańska

ISBN

978-83-819-7115-7

Rodzaj książki

Podręcznik

Popularne zadania

Przedstawionym niżej formom ochrony przyrody (a–f) przy porządkuj nazwy tych form (1–4). Odpowiedź zapisz w zeszycie.a) To obszary reprezentatywne dla głównych biomów świata, z unikatowymi, niezniszczonymi zbiorowiskami roślinnymi i zespołami zwierząt.b) To obszary w niewielkim stopniu zmieniony przez człowieka, cenne przyrodniczo, chronione ze względu na wartość naukową, krajobrazową, estetyczną i dydaktyczną.c) To tereny chronione ze względu na nieprzeciętne właściwości przyrodnicze lub walory historyczne i kulturowe.d) To pojedyncze obiekty przyrodnicze lub ich zespoły, cenne pod względem naukowym, kulturowym i historycznym.e) Ochronie podlegają cenne przyrodniczo obiekty przyrody nieożywionej – formacje geologiczne, nagromadzenia skamieniałości i twory mineralne.f) Chronione są parki dworskie, jeziora z cenną fauną i florą, doliny rzek, elementy przyrody naturalnej czy półnaturalnej w dużych miastach.

Zadanie 7. Strona 126

Dobierz do nazw odpowiednie informacje na temat sieci Natura 2000. Odpowiedź zapisz w zeszycie. a) Sieć Natura 2000 obejmuje sieć obszarów objętych ochroną przyrody w skali całej Europy. b) Obszary te są stworzone na terenie całej kuli ziemskiej. c) Dyrektywa Ptasia ma za cel ochronę i zachowanie wszystkich dzikich populacji ptaków. d) Dyrektywa Siedliskowa ma na celu ochrony naturalnych typów siedlisk oraz dzikiej fauny i flory. e) Sieć Natura 2000 to program prowadzony tylko przez kilka państw Europy, między innymi przez Polskę. f) Dyrektywa Ptasia ma za cel ochronę i zachowanie wszystkich dzikich populacji Kormoranów. 1. Dyrektywa siedliskowa. 2. Sieć Natura 2000. 3. Dyrektywa ptasia.

Zadanie 6. Strona 125

Wybierz dwa działania, które mogą sprzyjać spadkowi różnorodności gatunkowej na terenach rolniczych.a) Utrzymanie istniejących naturalnych wodnych oczek śródpolnych.b) Wprowadzenie zadrzewień śródpolnych.c) Przekształcenie pola, na którym uprawiano owies, w łąkę.d) Zastępowanie drobnych poletek dużymi obszarami monokulturowych pól uprawnych.e) Stosowanie w uprawach środków ochrony roślin.

Zadanie 5. Strona 125

Wyobraź sobie, że deweloper proponuję wycięcie lasu, który stanowi korytarz ekologiczny pomiędzy dwoma parkami. Jako rekompensatę proponuję dołączenie takiego samego obszaru lasu do jednego z parków. Jakie argumenty przeciwko zniszczeniu korytarza wysuniesz jako profesjonalny ekolog?

Zadanie 4. Strona 125

Biologia 3. Zakres podstawowy

Rozwiązania zadań

Masz problem z odrobieniem pracy domowej? Na odpowiedzi.pl oferujemy rozwiązania zadań do Biologia 3. Zakres podstawowy przygotowane przez nauczyciela. Dzięki dostępowi do sprawdzonych odpowiedzi uczniowie mogą zaoszczędzić czas i skupić się na utrwalaniu wiedzy, zamiast tracić go na błędne próby rozwiązania. Zaoszczędzisz swój czas!

Biologia 3. Zakres podstawowy ćwiczenia

Biologia 3. Zakres podstawowy do klasy III liceum - odpowiedzi na wyciągnięcie ręki! Wybierz stronę i numer zadania, a pokaże Ci się odpowiedź z opracowanym wyjaśnieniem przez naszych ekspertów. Przejrzysty układ strony sprawia, że odnalezienie konkretnego zadania staje się proste i bezproblemowe.

Biologia 3. Zakres podstawowy sprawdzian

Praktyka czyni mistrza, a rozwiązania zadań z Biologia 3. Zakres podstawowy klasa III liceum pomogą Ci utrwalić materiał, który będzie na kartkówce lub sprawdzianie. Dzięki analizie rozwiązań krok po kroku uczniowie zyskują pewność siebie i lepsze zrozumienie materiału, co przekłada się na lepsze wyniki na sprawdzianach.