Informacje o książce

Rok wydania

2022

Wydawnictwo

WSiP

Autorzy

Anna Czerwińska, Andrzej Czerwiński, Małgorzata Jelińska-Kazimierczuk, Krzysztof Kuśmierczyk

ISBN

9788302203145

Rodzaj książki

Podręcznik

Popularne zadania

Uczeń otrzymał od nauczyciela próbkę disacharydu będącego bezbarwnym, bezwonnym ciałem stałym, które bardzo dobrze rozpuszczało się w wodzie. Zadaniem ucznia było doświadczalne ustalenie, czy disacharyd ten jest sacharozą, czy celobiozą. W celu wykonania zadania uczeń wsypał porcję disacharydu do probówki z alkaliczną zawiesiną wodorotlenku miedzi(II) i po wymieszaniu zawartości naczynie umieścił w zlewce z gorącą wodą. W probówce z upływem czasu zachodziły zmiany, które uczeń dokumentował w formie poniższych zdjęć 1–4. Oblicz masę disacharydu, którą uczeń wsypał do probówki, jeśli uzyskany przez niego pomarańczowoczerwony osad ważył 0,29 g. Przyjmij, że pozostałe substraty reakcji były użyte w nadmiarze, a reakcja zachodziła ze 100-procentową wydajnością.

Zadanie Zadanie 23 Podpunkt c) Strona 286

Uczeń otrzymał od nauczyciela próbkę disacharydu będącego bezbarwnym, bezwonnym ciałem stałym, które bardzo dobrze rozpuszczało się w wodzie. Zadaniem ucznia było doświadczalne ustalenie, czy disacharyd ten jest sacharozą, czy celobiozą. W celu wykonania zadania uczeń wsypał porcję disacharydu do probówki z alkaliczną zawiesiną wodorotlenku miedzi(II) i po wymieszaniu zawartości naczynie umieścił w zlewce z gorącą wodą. W probówce z upływem czasu zachodziły zmiany, które uczeń dokumentował w formie poniższych zdjęć 1–4. Napisz w zeszycie równanie reakcji zachodzącej w czasie opisanego doświadczenia. Pamiętaj, że środowisko reakcji miało odczyn zasadowy.

Zadanie Zadanie 23 Podpunkt b) Strona 286

Uczeń otrzymał od nauczyciela próbkę disacharydu będącego bezbarwnym, bezwonnym ciałem stałym, które bardzo dobrze rozpuszczało się w wodzie. Zadaniem ucznia było doświadczalne ustalenie, czy disacharyd ten jest sacharozą, czy celobiozą. W celu wykonania zadania uczeń wsypał porcję disacharydu do probówki z alkaliczną zawiesiną wodorotlenku miedzi(II) i po wymieszaniu zawartości naczynie umieścił w zlewce z gorącą wodą. W probówce z upływem czasu zachodziły zmiany, które uczeń dokumentował w formie poniższych zdjęć 1–4. Napisz w zeszycie, czy wykonane doświadczenie pozwoliło uczniowi zrealizować zadanie. Jeśli tak, podaj również, który disacharyd (sacharozę czy celobiozę) otrzymał.

Zadanie Zadanie 23 Podpunkt a) Strona 286

Badano zawartość tlenu wodzie metodą Winklera. Do analizy wzięto 1 dm3 wody, a podczas miareczkowania zużyto 18 cm3 tiosiarczanu(VI) sodu o stężeniu 0,03 mol/dm3.Oceń, czy badana woda była nasycona tlenem, jeżeli jej temperatura wynosiła 15°C.

Zadanie Zadanie 22 Podpunkt c) Strona 285

Chemia 4. Zakres rozszerzony

Rozwiązania zadań

Masz problem z odrobieniem pracy domowej? Na odpowiedzi.pl oferujemy rozwiązania zadań do Chemia 4. Zakres rozszerzony przygotowane przez nauczyciela. Dzięki dostępowi do sprawdzonych odpowiedzi uczniowie mogą zaoszczędzić czas i skupić się na utrwalaniu wiedzy, zamiast tracić go na błędne próby rozwiązania. Zaoszczędzisz swój czas!

Chemia 4. Zakres rozszerzony ćwiczenia

Chemia 4. Zakres rozszerzony do klasy IV liceum - odpowiedzi na wyciągnięcie ręki! Wybierz stronę i numer zadania, a pokaże Ci się odpowiedź z opracowanym wyjaśnieniem przez naszych ekspertów. Przejrzysty układ strony sprawia, że odnalezienie konkretnego zadania staje się proste i bezproblemowe.

Chemia 4. Zakres rozszerzony sprawdzian

Praktyka czyni mistrza, a rozwiązania zadań z Chemia 4. Zakres rozszerzony klasa IV liceum pomogą Ci utrwalić materiał, który będzie na kartkówce lub sprawdzianie. Dzięki analizie rozwiązań krok po kroku uczniowie zyskują pewność siebie i lepsze zrozumienie materiału, co przekłada się na lepsze wyniki na sprawdzianach.