Lista zadań Strona 139

Strona 139
1 Przygotujcie się do zabawy w żywy obraz - dawniej bardzo popularnej, organizowanej także w domach prywatnych. Będziecie otwierać dzieło Jana van Eycka. grupa 1- Sporządźcie sztywną papierową ramę do obrazu ( o ustalonych z nauczycielem wymiarach). Na ramię unieście tabliczkę z nazwiskiem malarza Jana van Eycka oraz tytuł jego dzieła. grupa 2 -Wybierzcie spośród siebie dwie osoby, które odegrają rolę małżonków Arnolfinich.  Przygotujcie stroje dla postaci pamiętajcie o koniecznej umowności w podejściu do tego zadania. grupa 3- Przygotujcie rekwizyty przedmioty codziennego użytku widoczne na drugim planie obrazu ( dywanik, meble sypialni. Pamiętajcie o koniecznym podejściu umowności do tego zadania ( np. meble sypialni można zastąpić ławkami lub papierową atrapą.  grupa 4- Przygotujcie następujące rekwizyty pieska maskotkę owoce pomarańcze lub jabłka, miotełkę, figurkę św. Małgorzaty , sandały, różaniec, świecę lustro, wykorzystajcie je w żywym obrazie. W czasie lekcji dowiecie się o symbolicznym znaczeniu rekwizytów przedstawionych na obrazie Jana van Eycka. Grupa 5 - Przygotujcie lampkę elektryczną, która wykorzystacie dla wzmocnienia  efektu światła padającego z okna (zgodnie z reprodukcją)  Na lekcji będziecie pełnić funkcję koordynatorów podczas tworzenia żywego obrazu. Pokierujcie aranżacją przestrzeni- ustawieniem szczególnych osób, elementów, rekwizytów oraz oświetlenia.  2 Podczas czytania tekstu Waldemara Łysiaka zwróć uwagę na informację dotyczącą dzieła malarskiego, które cię najbardziej zdziwiło lub zaskoczyło. Waldemar Łysiak “ Jan van Eyck, Małżeństwo Arnolfinich vel Zaślubiny Arnolfinich 1434, olej i tempera na drewnie, 81,8 x 59,7, Londyn, National Gallery”