Lista zadań Strona 190

Strona 190
1 Co tworzy nastrój obrzędu dziadów? W jakich okolicznościach o jakiej porze i w jakim miejscu się odbywa? Porównajcie opis umieszczony na wstępie z tekstem dramatu.  2 Odkryj główną myśl utworu. W tym celu prześledź losy Dziewczyny z dramatu Mickiewicza Dziady  cz.II. Wykorzystaj poniższy schemat analizy bohatera:dziewczyna:jakie było jej przewinienie? czego pragnie ? o co prosi? co ją spotkało? jakie ma perspektywy?w jaki sposób się zmieniła?co o niej mówili inni?co robiła jak się zachowywała za życia? 3 Odszukaj w tekście pouczenie które wygłosiła Dziewczyna dla żywych uczestników obrzędu Dziadów. Jak je rozumiesz?  4 Opracujcie w grupach instrukcję postępowania dla tych, którzy chcieliby zastosować się do wskazówki moralnej wygłoszonej przez bohaterkę. Zastanówcie się czy zachowanie Dziewczyny zasługiwało na karę. Zaprezentujcie argumenty na poparcie swojego stanowiska.  5 Wymień cechy typowe dla dramatu, które można odnaleźć we fragmencie dzieła Adama Mickiewiczaprzeanalizuj budowę utworu- wskaż tekst główny i tekst poboczny, didaskaliazastanów się czy utwór można wystawić na scenie?jak wyglądałaby scenografia do przedstawienia Ustal rolę chóru w przebiegu zdarzeń. Jakie słowa wypowiada? Czemu służy powtarzanie przez chór wypowiedzi innych bohaterów?  6 Zrealizujcie słuchowisko na podstawie fragmentu Dziadów cz.II Adama Mickiewiczapodzielcie się rolami ( aktorzy, reżyser, dźwiękowiec, operator dyktafonu) nauczcie się czytać lub recytować swoje kwestięPrzygotujcie efekty dźwiękowe oraz wybierzcie muzykę, która może oddać nastrój utworuNagrajcie słuchowisko dyktafonem i opracujcie materiał, korzystając ze znanego sobie programu komputerowego.  10  Powiedz w jaki sposób zwrócisz się do kobiety, a w jaki sposób do mężczyzny odwołując się do podanych nazw stanowisk pracy i zawodów : prezes,doktor, dyrektor, premier, minister, profesor.