5 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka 5. Podręcznik cz. 2
- Matematyka z plusem 5. Zeszyt ćwiczeń podstawowych
- Matematyka 5. Podręcznik cz. 1
- Matematyka wokół nas 5
- Matematyka wokół nas 5
- Matematyka wokół nas 5.1
- Matematyka wokół nas 5.2
- Matematyka z plusem 5. Liczby naturalne i ułamki zwykłe. Wersja A
- Matematyka z kluczem 5
- Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja A
- Matematyka z plusem 5
- Matematyka z plusem 5. Ułamki dziesiętne i liczby całkowite. Wersja A
- Matematyka z plusem 5. Arytmetyka. Wersja B
- Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja B
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
- Matematyka 5
- Matematyka z kluczem 5. Podręcznik cz. 2
- Matematyka z kluczem 5
Lista zadań Strona 135
Strona 135
- Strona 5
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 11
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 126
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 134
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Zadanie 5.
Siatka prostopadłościanu narysowana jest w skali 1 : 5. Oblicz rzeczywiste wymiary i pole powierzchni tego prostopadłościanu.
Zadanie 6.
Kuchnia ma kształt prostopadłościanu. Podłoga jest prostokątem o wymiarach 4 m x 2,5 m, a jej wysokość to 2,8 m. Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na odnowienie tej kuchni, jeśli pomalowanie 1 m2 ścian i sufitu kosztuje 6 zł? Powierzchnia okna i drzwi, które nie będą malowane, wynosi łącznie 5,5 m2.
Zadanie 7. Podpunkt a)
Podłoga w pokoju ma wymiary 4,5 m x 3,2 m, a wysokość pokoju jest równa 3 m. Podczas remontu postanowiono ściany tego pokoju okleić tapetą. W jednej rolce jest 9 m2 tapety. Ile rolek tapety należy kupić, żeby wytapetować ściany tego pokoju, jeśli okna i drzwi mają łącznie 6 m2?
Zadanie 7. Podpunkt b)
Podłoga w pokoju ma wymiary 4,5 m x 3,2 m, a wysokość pokoju jest równa 3 m. Podczas remontu postanowiono ściany tego pokoju okleić tapetą. W jednej rolce jest 9 m2 tapety. Ile litrowych pojemników należy kupić, aby pomalować sufit w tym pokoju, jeśli 1 l farby wystarczy na pomalowanie około 12 m2 powierzchni?
Zadanie 8.
Trzy jednakowe drewniane klocki mają kształt prostopadłościanu o wymiarach 30 cm x 20 cm x 10 cm. Oblicz pole powierzchni jednego takiego klocka. Każdy z klocków przecięto na pół tak, jak pokazano na rysunkach. Oblicz, ile wynosi pole powierzchni połówki klocka I, ile – połówki klocka II, a ile – połówki klocka III. Jak myślisz, dlaczego w żadnym przypadku pole powierzchni połówki klocka nie jest równe połowie pola powierzchni całego klocka?
Zadanie 9.
Marta z Podejmij temat oprócz czerwonego papieru miała niebieski arkusz o wymiarach 3 dm x 3 dm i żółty o wymiarach 2 dm x 3 dm. Czy mogłaby niebieskim papierem okleić swój sześcian? A żółtym? Czy na żółtym arkuszu mogłaby narysować siatkę tego sześcianu? A na niebieskim?