5 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka wokół nas 5
- Matematyka z plusem 5. Zeszyt ćwiczeń podstawowych
- Matematyka 5. Podręcznik cz. 1
- Matematyka wokół nas 5
- Matematyka wokół nas 5.1
- Matematyka wokół nas 5.2
- Matematyka z plusem 5. Liczby naturalne i ułamki zwykłe. Wersja A
- Matematyka z kluczem 5
- Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja A
- Matematyka z plusem 5
- Matematyka z plusem 5. Ułamki dziesiętne i liczby całkowite. Wersja A
- Matematyka z plusem 5. Arytmetyka. Wersja B
- Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja B
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5. Podręcznik cz. 2
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
- Matematyka 5
- Matematyka z kluczem 5. Podręcznik cz. 2
- Matematyka z kluczem 5
Lista zadań Strona 31
Strona 31
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 98
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 169
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 173
- Strona 174
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 181
- Strona 183
- Strona 185
- Strona 186
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 204
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 211
- Strona 213
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 218
- Strona 219
- Strona 220
- Strona 222
- Strona 223
- Strona 224
- Strona 227
- Strona 228
- Strona 230
- Strona 231
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 235
- Strona 236
- Strona 237
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 246
- Strona 247
- Strona 250
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 253
- Strona 255
- Strona 256
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 261
- Strona 263
- Strona 264
- Strona 265
- Strona 266
- Strona 267
- Strona 268
- Strona 269
Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Zadanie sprawdzające 1.
W którym wyrażeniu przy obliczaniu jego wartości trzeba wykonać kolejno dodawanie, mnożenie, odejmowanie?A. 3 + 7 ∙ 4 – 5B. 50 – 2 ∙ (9 + 8)C. 7 ∙ 2 – 3 + 8D. 5 + 8 – 9 ∙ 2
Zadanie sprawdzające 2. Podpunkt a)
Oblicz.
Zadanie sprawdzające 2. Podpunkt b)
Oblicz.
Zadanie sprawdzające 3.
Agnieszka kupiła trzy bloki rysunkowe po 7 zł, 4 zeszyty po 6 zł, 2 słowniki po 8 zł i ołówek za 1 zł. Ile zapłaciła za zakupy? Treść zadania przedstaw w postaci wyrażenia arytmetycznego.
Zadanie sprawdzające 4.
Sebastian ma 3 monety po 5 zł, 2 banknoty po 20 zł i monetę 2 zł. Chce kupić smartwatcha za 105 zł. Ile pieniędzy mu zabraknie?
Zadanie sprawdzające 5. Podpunkt a)
Napisz wyrażenie i oblicz jego wartość. Liczba 5 razy większa od sumy liczb 27 i 15.
Zadanie sprawdzające 5. Podpunkt b)
Napisz wyrażenie i oblicz jego wartość. Liczba o 7 mniejsza od ilorazu liczb 72 i 8.
Zadanie z ciekawostką 1.
W języku arabskim zero określano nazwą sifr, czyli pusty. W zapisie liczby, w miejscu, w którym obecnie wstawiamy zero, czasem wstawiano puste miejsce. Proces kształtowania się zera trwał ponad 1000 lat. W Europie zero zostało rozpowszechnione w X))) q. dzięki włoskiemu matematykowi Leonardowi z Pizy, zwanemu Fibonacci (czyt. fibonaczi).Jaką rolę odgrywa zero w: dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu i dzieleniu?
Ćwiczenie wyzwanie 1. Podpunkt a)
Przepisz przykłady do zeszytu. Zamiast ♦ napisz znak działania lub znak działania i nawias tak, aby zapisy były prawdziwe. 625 ♦ 25 ♦ 10 ♦ 1 = 251
Ćwiczenie wyzwanie 1. Podpunkt b)
Przepisz przykłady do zeszytu. Zamiast ♦ napisz znak działania lub znak działania i nawias tak, aby zapisy były prawdziwe. 100 ♦ 1000 ♦ 8 ♦ 0 = 225