4 szkoły podstawowej
Przyroda
Mój mały świat 4
Lista zadań Strona 87
Strona 87
- Strona 6
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 15
- Strona 17
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 23
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 55
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 65
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 81
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 86
- Strona 88
- Strona 91
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 100
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 127
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 148
- Strona 152
- Strona 155
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 173
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 181
- Strona 183
Zadanie 2.
Porównujemy warunki życia w dolnych warstwach lasu:– w warstwie podszytu – na wysokości około 2 m;– na poziomie runa leśnego – 20 cm nad ziemią;– na poziomie ściółki.W wymienionych wyżej miejscach zmierz:– temperaturę powietrza – za pomocą termometru;– nasłonecznienie – za pomocą światłomierza;– prędkość wiatru – za pomocą kija z umocowanymi na końcu wstążkami.Wyjaśnij, dlaczego wyniki pomiarów się różnią.
Zadanie 3.
Porównaj warunki panujące w lesie i na otwartym terenie w pobliżu lasu. Weź pod uwagę wiatr, nasłonecznienie, temperaturę i wilgotność gleby. Zaplanuj, jakich przyrządów możesz użyć do przeprowadzenia obserwacji.
Zadanie kontrolne 1.
Gdy wieje silny wiatr i jest mróz, gdzie jest przyjemniej – na otwartym terenie czy w lesie? Dlaczego?
Zadanie kontrolne 2.
Wyjaśnij, dlaczego w lecie w bezwietrzny dzień temperatura na polu jest wyższa niż w lesie.
Zadanie kontrolne 3.
Porównaj temperaturę powietrza, nasłonecznienie i wilgotność w warstwie koron drzew i w warstwie runa.