II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 115
Strona 115
- Strona 16
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 46
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 76
- Strona 78
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 89
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy: Cały utwór” 1.
Co wynika z faktu, że w utworze Gloriavictis historię ludzi opowiada przyroda? Czemu służy tu zabieg personifikacji?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy: Cały utwór” 2.
Autorka mówi, że „baśń dostała skrzydeł”. W jakim sensie można utwór odczytać jako baśń?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy: Cały utwór” 3.
Jednym z bohaterów opowiadania jest Romuald Traugutt. W jaki sposób pisarka podkreśla jego wielkość? Zwróć uwagę na przywołane konteksty (biblijny, antyczny, romantyczny).
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy: Cały utwór” 4.
Scharakteryzuj bohaterów opowiadania: Jagmina i Tarłowskiego. Jakie cechy tych postaci zostały wyeksponowane? W jaki sposób bohaterowie zostali ze sobą zestawieni? Omów sposoby heroizacji i sakralizacji bohaterów i określ funkcję tych zabiegów w kontekście wymowy utworu.
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy: Fragment” 1.
Jakimi środkami Orzeszkowa uniwersalizuje obraz powstańczej mogiły?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy: Fragment” 2.
Jak zmienia się obraz Wiatru pod koniec fragmentu? Jaką funkcję pełni ten fragment w całym utworze?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy: Fragment” 3.
Dlaczego łacińska forma uległa zmianie i co sugeruje jej nowe brzmienie? Z jakim wyobrażeniem zwyciężonego triumfatora się kojarzy?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy: Fragment” 4.
Jaką rolę Orzeszkowa przypisuje „bezimiennym bohaterom”? Jakie to ma znaczenie dla wymowy całego utworu?