II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 31
Strona 31
- Strona 16
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 32
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 46
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 76
- Strona 78
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 89
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
Zadanie 1.
Rozwiń przytoczoną tu obserwację badacza, że utwór ma charakter legendowy.
Zadanie 2.
Jaki związek z ludową wizją świata mają obrazy natury w utworze Konopnickiej?
Zadanie 3.
Objaśnij funkcję zastosowanej w wierszu zasady kontrastu.
Zadanie 4.
Czy zgadzasz się z opinią autora, że Konopnicka wyraża w tym wierszu postawę pacyfistyczną?
Zadanie zadanie 1.
Co było przeżyciem generacyjnym pozytywistów? Jak określiło ono ich program, zainteresowania i postawy?
Zadanie zadanie 2.
Czy zgadzasz się ze zdaniem pozytywistów, że nauka może rozwiązać główne problemy człowieka? Odpowiedz na to pytanie w formie rozprawki.
Zadanie zadanie 3.
Które z haseł pozytywizmu uważasz za nadal aktualne? Uzasadnij swoją odpowiedź, odwołując się do współczesnych problemów społecznych.
Zadanie zadanie 4.
Jakie argumenty na rzecz emancypacji kobiet przedstawiali pozytywiści? Czy któreś z tych argumentów powtarzają się jeszcze dziś w debatach na temat praw kobiet?
Zadanie zadanie 5.
Uzasadnij, że działania na rzecz emancypacji kobiet, rozwiązania kwestii chłopskiej oraz asymilacji mniejszości narodowych miały związek z pozytywistycznym modelem społeczeństwa–organizmu.
Zadanie zadanie 6.
Oceń ze współczesnego punktu widzenia, czy asymilacja jest właściwym sposobem rozwiązywania problemów mniejszości narodowych. Napisz na ten temat rozprawkę.