Zadanie 10. W jaki sposób handlarz namawia Emmę do nabywania kolejnych zbytkowych przedmiotów Jakimi argumentami ją przekonuje? Zadanie 2. Co najbardziej pociągało Karola w Emmie (zwłaszcza gdy wspominał swoje pierwsze małżeństwo)? Zadanie 3. Jaka była edukacja Emmy? Jaki stosunek do religii ukształtowała ta edukacja? Zadanie 4. Co skłoniło Emmę do przyjęcia oświadczyn Karola? Zadanie 5. Przedstaw i oceń stosunek bohaterki do córki. Zadanie 6. Narrator powieści mówi o bohaterce: „Myślała, że szczęście jest owocem pewnych krain i jak roślina w niewłaściwej glebie nie może rozkwitać gdzie indziej”. Wyjaśnij to zdanie, odwołując się do faktów z życia bohaterki. Zadanie 7. W każdym ze swoich związków bohaterka realizuje określony wzorzec, przejęty z modnych romansów czy paryskich żurnali. Jakie schematy zachowań obserwujesz w jej relacjach z mężczyznami? Zadanie 8. Dlaczego Emmę tak przeraża postać trędowatego żebraka? Czy można potraktować ostatnie spotkanie z nim jako główny motyw jej desperackiej decyzji o popełnieniu samobójstwa? Uzasadnij odpowiedź. Zadanie 9. Jaki jest obraz prowincji w powieści? Przedstaw stosunek Emmy do prowincji. Zadanie do „Cały utwór” 1. Jak wyglądała młodość Karola Bovary i lata jego edukacji? Jakich informacji o bohaterze dostarcza rozbudowana wstępna scena z czapką? Zadanie do „Fragment” 1. Dotykając cygarnicy, Emma snuje opowieść o niedostępnym dla niej świecie. Zrekonstruuj tę historię. Dlaczego wydaje się ona bohaterce tak atrakcyjna? Zadanie do „Fragment” 2. W analizowanym fragmencie czytelnik poznaje świat marzeń Emmy. Scharakteryzuj w kilku zdaniach te marzenia. Zadanie do „Fragment” 3. Jak wygląda codzienność Emmy w stosunku do świata jej marzeń? Zadanie do „Fragment” 4. Jaką rolę w świecie bohaterki odgrywają książki? Co i dlaczego lubi czytać? Zadanie do „Fragment” 5. Jak na podstawie tego fragmentu można określić stosunek narratora do Emmy: prześmiewczy, ironiczny, współczujący, obojętny? Uzasadnij odpowiedź, podając odpowiednie cytaty.