II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 66
Strona 66
- Strona 16
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 46
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 76
- Strona 78
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 89
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
Zadanie 10.
W jaki sposób handlarz namawia Emmę do nabywania kolejnych zbytkowych przedmiotów Jakimi argumentami ją przekonuje?
Zadanie 2.
Co najbardziej pociągało Karola w Emmie (zwłaszcza gdy wspominał swoje pierwsze małżeństwo)?
Zadanie 3.
Jaka była edukacja Emmy? Jaki stosunek do religii ukształtowała ta edukacja?
Zadanie 4.
Co skłoniło Emmę do przyjęcia oświadczyn Karola?
Zadanie 5.
Przedstaw i oceń stosunek bohaterki do córki.
Zadanie 6.
Narrator powieści mówi o bohaterce: „Myślała, że szczęście jest owocem pewnych krain i jak roślina w niewłaściwej glebie nie może rozkwitać gdzie indziej”. Wyjaśnij to zdanie, odwołując się do faktów z życia bohaterki.
Zadanie 7.
W każdym ze swoich związków bohaterka realizuje określony wzorzec, przejęty z modnych romansów czy paryskich żurnali. Jakie schematy zachowań obserwujesz w jej relacjach z mężczyznami?
Zadanie 8.
Dlaczego Emmę tak przeraża postać trędowatego żebraka? Czy można potraktować ostatnie spotkanie z nim jako główny motyw jej desperackiej decyzji o popełnieniu samobójstwa? Uzasadnij odpowiedź.
Zadanie 9.
Jaki jest obraz prowincji w powieści? Przedstaw stosunek Emmy do prowincji.
Zadanie do „Cały utwór” 1.
Jak wyglądała młodość Karola Bovary i lata jego edukacji? Jakich informacji o bohaterze dostarcza rozbudowana wstępna scena z czapką?
Zadanie do „Fragment” 1.
Dotykając cygarnicy, Emma snuje opowieść o niedostępnym dla niej świecie. Zrekonstruuj tę historię. Dlaczego wydaje się ona bohaterce tak atrakcyjna?
Zadanie do „Fragment” 2.
W analizowanym fragmencie czytelnik poznaje świat marzeń Emmy. Scharakteryzuj w kilku zdaniach te marzenia.
Zadanie do „Fragment” 3.
Jak wygląda codzienność Emmy w stosunku do świata jej marzeń?
Zadanie do „Fragment” 4.
Jaką rolę w świecie bohaterki odgrywają książki? Co i dlaczego lubi czytać?
Zadanie do „Fragment” 5.
Jak na podstawie tego fragmentu można określić stosunek narratora do Emmy: prześmiewczy, ironiczny, współczujący, obojętny? Uzasadnij odpowiedź, podając odpowiednie cytaty.