II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 69
Strona 69
- Strona 16
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 46
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 76
- Strona 78
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 89
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
Zadanie 1.
Zacytuj zdanie, które jest tezą tekstu Agnieszki Drotkiewicz. Wyjaśnij jego sens.
Zadanie 2.
Co to znaczy, że historia o Emmie jest historią pogardy? Przywołaj z tekstu argumenty uzasadniające to stwierdzenie.
Zadanie 3.
W jaki sposób autorka streszcza dzieje romansów pani Bovary? Co mówi to o jej stosunku do bohaterki Flauberta?
Zadanie 4.
W jakim sensie Emma, bohaterka epoki przemiany, zapowiada dylematy kultury współczesnej? Przywołaj konkretne argumenty z otaczającej cię rzeczywistości.
Zadanie 5.
Autorka tłumaczy słynne zdanie „Pani Bovary to ja” następująco: „wszyscy bywamy zawiedzeni życiem takim, jakie jest”. Uczyń te słowa mottem pracy, w której przywołasz, oprócz Pani Bovary, inne znane ci utwory literackie. Możesz sięgnąć także do własnych lektur oraz filmów.