Zadanie 3. Napisz charakterystykę Wokulskiego z punktu widzenia wybranych dwóch postaci: Rzeckiego i Ochockiego, Rzeckiego i Izabeli lub Izabeli i pani Wąsowskiej. Zwróć szczególną uwagę na różnice perspektyw obserwacji i zastanów się, z czego te różnice wynikają. Zadanie 4. Wokulski w Paryżu oskarża poetów swojej młodości, z Mickiewiczem na czele, że ukształtowali jego stosunek do kobiet. Omów uczucia bohatera w kontekście modelu miłości romantycznej. Zadanie 5. Scharakteryzuj stosunek żydowskich bohaterów Lalki (młody i stary Szlangbaum, doktor Szuman) do własnej tożsamości. Zadanie do „czytamy, analizujemy, interpretujemy” 1. Nadaj tekstowi inny tytuł, np. w formie pytania. Zadanie do „czytamy, analizujemy, interpretujemy” 2. Wymień podane w tekście cechy miłości romantycznej. Czy zgadzasz się, że „romantycznej idei miłości nie podważa w Lalce żaden argument”? Zadanie do „czytamy, analizujemy, interpretujemy” 3. Wyjaśnij w kilku zdaniach, jak rozumiesz stwierdzenie: „Pytania o tę miłość stają się pytaniami o sens cierpień i zarazem o sens życia, o to, kim jest człowiek”. Do jakiego innego znanego ci bohatera literackiego lub filmowego można odnieść to zdanie? Zadanie do „czytamy, analizujemy, interpretujemy” 4. Co różni Wokulskiego od bohaterów romantycznych? Odpowiadając, odwołuj się do znanych ci utworów literackich. Zadanie do „rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 1. Jakie były przyczyny wielkiej kariery powieści jako gatunku w drugiej połowie XIX w.? Zadanie do „rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 2. Napisz charakterystykę Emmy Bovary lub jej męża Karola.