II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 71
Strona 71
- Strona 16
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 46
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 72
- Strona 76
- Strona 78
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 89
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
Zadanie 3.
Napisz charakterystykę Wokulskiego z punktu widzenia wybranych dwóch postaci: Rzeckiego i Ochockiego, Rzeckiego i Izabeli lub Izabeli i pani Wąsowskiej. Zwróć szczególną uwagę na różnice perspektyw obserwacji i zastanów się, z czego te różnice wynikają.
Zadanie 4.
Wokulski w Paryżu oskarża poetów swojej młodości, z Mickiewiczem na czele, że ukształtowali jego stosunek do kobiet. Omów uczucia bohatera w kontekście modelu miłości romantycznej.
Zadanie 5.
Scharakteryzuj stosunek żydowskich bohaterów Lalki (młody i stary Szlangbaum, doktor Szuman) do własnej tożsamości.
Zadanie do „czytamy, analizujemy, interpretujemy” 1.
Nadaj tekstowi inny tytuł, np. w formie pytania.
Zadanie do „czytamy, analizujemy, interpretujemy” 2.
Wymień podane w tekście cechy miłości romantycznej. Czy zgadzasz się, że „romantycznej idei miłości nie podważa w Lalce żaden argument”?
Zadanie do „czytamy, analizujemy, interpretujemy” 3.
Wyjaśnij w kilku zdaniach, jak rozumiesz stwierdzenie: „Pytania o tę miłość stają się pytaniami o sens cierpień i zarazem o sens życia, o to, kim jest człowiek”. Do jakiego innego znanego ci bohatera literackiego lub filmowego można odnieść to zdanie?
Zadanie do „czytamy, analizujemy, interpretujemy” 4.
Co różni Wokulskiego od bohaterów romantycznych? Odpowiadając, odwołuj się do znanych ci utworów literackich.
Zadanie do „rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 1.
Jakie były przyczyny wielkiej kariery powieści jako gatunku w drugiej połowie XIX w.?
Zadanie do „rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 2.
Napisz charakterystykę Emmy Bovary lub jej męża Karola.