II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 86
Strona 86
- Strona 16
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 46
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 76
- Strona 78
- Strona 87
- Strona 89
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
Podpunkt a)
Scharakteryzuj zachowanie i uczucia Kmicica. Określ, jaka była reakcja Kmicica i jakich uczuć doznał po wejściu do kaplicy oraz po odsłonięciu obrazu Matki Boskiej. Jak wyjaśnisz przyczyny tych emocji?
Podpunkt b)
Scharakteryzuj zachowanie i uczucia Kmicica. Przeanalizuj religijne uniesienie bohatera. Zwięźle scharakteryzuj stosunek Kmicica do Boga i religii.
Zadanie do „Cały utwór” 1.
Jaki obraz zdrady i zdrajców został przedstawiony w Potopie?
Zadanie do „Cały utwór” 2.
Zrekonstruuj biografię Kmicica, zwracając uwagę na momenty przełomowe w jego życiu. Następnie odpowiedz na pytania: Pod jakim względem losy Kmicica przypominają kreacje bohaterów romantycznych? Którego z nich Kmicic najbardziej przypomina? Czym biografia bohatera Sienkiewiczowskiego różni się od wymienionych przez ciebie postaci?
Zadanie do „Cały utwór” 3.
Które z zasad etyki rycerskiej realizują postaci Trylogii?
Zadanie do „Cały utwór” 4.
Kogo w świecie bohaterów Sienkiewicza można nazwać „swoim”, a kogo „obcym”? Odpowiedź uzasadnij.
Zadanie do „Cały utwór” 5.
Jaki jest ideał kobiecości i męskości ukazany w Potopie? Oceń go z punktu widzenia współczesności.
Zadanie do „Cały utwór” 6.
Scharakteryzuj postać Oleńki Billewiczówny. Rozważ, czy zasługuje ona na miano postaci pełnowymiarowej.
Zadanie do „Cały utwór” 7.
Scharakteryzuj wybraną postać z Potopu, zwracając uwagę na realistyczne i mityczne cechy bohatera.
Zadanie do „Cały utwór” 8.
Przedstaw Janusza Radziwiłła jako postać złożoną. Czy jest on bohaterem tragicznym? Zwróć uwagę na scenę jego śmierci.
Zadanie zadanie 1
Jakie funkcje w opisie tłumu wchodzącego do kościoła na Jasnej Górze pełnią takie określenia jak: „rzeka głów”, „fala”, „most”? Nazwij te środki stylistyczne. Znajdź we fragmencie i omów kilka innych środków pełniących podobne funkcje.
Zadanie zadanie 2
Tłok i ścisk męczy i irytuje, wywołuje na ogół uczucie dyskomfortu – w cytowanym fragmencie tłok jest jednak doświadczeniem pozytywnym. Dlaczego?
Zadanie zadanie 3
W opisie kaplicy poszukaj dowodów na cenione przez współczesnych Sienkiewiczowi malarskie oko pisarza. Jaką funkcję w budowaniu przestrzeni pełnią kolorystyka i światło? Jaki mają wpływ na modlących się ludzi?