II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 99
Strona 99
- Strona 16
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 46
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 76
- Strona 78
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 89
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 100
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy” 1.
Jak rozumiesz Gombrowiczowskie wyrażenie: „Homer drugiej kategorii, Dumas ojciec pierwszej klasy”?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy” 2.
Czym autor Trylogii oczarował Polaków?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy” 3.
O co Gombrowicz oskarża Sienkiewicza?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy” 4.
Czy zgadzasz się z opinią Gombrowicza, że Sienkiewicz tylko udaje, iż mówi o wartościach, a tak naprawdę uprawia „igraszki wartościami”?
Zadanie do „Czytamy, analizujemy, interpretujemy” 5.
Spróbuj na tekst Gombrowicza odpowiedzieć krótką „obroną Sienkiewicza”. Postaraj się znaleźć kontrargumenty dla wszystkich argumentów autora, a jeśli to się nie uda, uprawomocnij sądy Gombrowicza własnymi wnioskami na temat powieści historycznych Sienkiewicza.
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 1.
Wyjaśnij przyczyny nieufności pozytywistów wobec powieści historycznych.
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 2.
Trylogię wielu współczesnych badaczy określa jako rodzaj terapii. Z jakich chorób Sienkiewicz chciał wyleczyć Polaków swojej epoki?
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 3.
Przedstaw swoje wrażenia z lektury powieści. Scharakteryzuj je i spróbuj dociec, co je wywołało.
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 4.
Czy wzorzec patriotyzmu, który proponuje autor Potopu, jest ciągle aktualny? A może należałoby go poddać jakiejś korekcie? Przygotuj wypowiedź w formie głosu w dyskusji.
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 5.
Zaproponuj kilka zagadnień do dyskusji o polskim charakterze narodowym tak, aby punktem wyjścia stał się Potop.
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 6.
Co interesuje w historii Sienkiewicza, a co Prusa? Odpowiadając na to pytanie, odwołaj się do konkretnych utworów literackich oraz do artykułu Sienkiewicza.
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 7.
Porównaj kilka dowolnie wybranych obrazów Matejki z powieściowymi obrazami Sienkiewicza. Jakie wydarzenia wybiera Matejko, a jakie Sienkiewicz?
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 8.
Porównaj Oleńkę z Izabelą Łęcką. Zwróć uwagę m.in. na ich relacje z mężczyznami. Oceń, czy są to kobiety wolne i niezależne.
Zadanie do „Rozważamy, podsumowujemy, piszemy” 9.
Porównaj bohaterów Sienkiewicza ze znanymi ci postaciami z powieści fantasy.