4 szkoły podstawowej
Przyroda
Lista zadań Strona 90
Strona 90
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 13
- Strona 15
- Strona 17
- Strona 19
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 32
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 56
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 79
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 111
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 127
- Strona 129
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 147
- Strona 149
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 176
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 184
- Strona 186
- Strona 187
- Strona 188
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 199
- Strona 201
- Strona 203
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 213
- Strona 217
- Strona 220
- Strona 223
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 228
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 237
- Strona 238
- Strona 239
- Strona 241
- Strona 242
- Strona 244
- Strona 246
Ćwiczenie Doświadczenie 2
Sprawdź, jak funkcjonują płuca.Co będzie potrzebne?Słomka do napojów, plastikowa butelka, dwa balony, plastelina, gumka recepturka, nożyczki.Jak to zrobić?1.Utnij dno butelki. 2.Do otworu w balonie włóż słomkę i zwiąż gumką recepturką. 3.Tak przygotowany balon umieść w otworze szyjki butelki. Całość uszczelnij plasteliną. 4.Dno butelki zamknij drugim balonem: wytnij z niego odpowiedni krążek. Guma zamykająca dno powinna być napięta. 5.Pociągnij delikatnie za gumę przykrywająca dno butelki. Co się dzieje z balonem? Jak to wyjaśnisz? Co się stanie, gdy puścisz gumę i delikatnie wciśniesz ją w głąb butelki?Która część modelu symbolizuje przeponę, a która – płuca i drogi oddechowe?
Ćwiczenie Obserwacja
Określ położenie narządów układu oddechowego.1.Na kartce przyklejonej taśmą klejącą do ubrania koleżanki lub kolegi narysuj, fragment dróg oddechowych: tchawicę, oskrzela oraz płuca. 2.Korzystając z narysowanego schematu, wyjaśnij, co się dzieje w czasie wdechu i wydechu.