Zadanie 5 Prowadź obserwacje pogody przez 5 dni w wybranym tygodniu: jesienią, zimą, wiosną i latem. Obserwuj pogodę zawsze o tej samej godzinie i zgodnie z instrukcją. Zanotuj wyniki obserwacji w tabeli. Instrukcja prowadzenia dziennika pogody 1. Odczytaj z termometru zaokiennego temperaturę powietrza i zapisz wynik w tabeli. Pamiętaj, że termometr powinien znajdować się w miejscu zacienionym i przewiewnym. 2. Odczytaj z barometru wartość ciśnienia atmosferycznego. 3. Określ kierunek i prędkość wiatru (narysuj strzałką kierunek, z którego wieje wiatr, prędkość wiatru określ słowni: bezwietrznie, wiatr słaby, wiatr silny lub zastosuj różne grubości strzałek). 4. Określ stopień zachmurzenia. Do odpowiedniego okna wpisz właściwy znak. 5. Ustal rodzaj chmur zaobserwowanych w danym dniu. 6. Określ rodzaj i wielkość opadów. Do odpowiedniego okna wpisz właściwy znak (wielkość opadów atmosferycznych określ słownie: intensywne, słabe). 7. Odnotuj inne zjawiska pogodowe, jeżeli wystąpiły, np. burza, mgła, osady atmosferyczne (gołoledź, rosa, szadź), tęcza, zawieja śnieżna. Zadanie 6 Po przeprowadzeniu wszystkich obserwacji uzupełnij zdania lub wykreśl z nich niepotrzebne wyrazy. W czasie moich obserwacji temperatura powietrza była najwyższa w dniu _______, wynosiła _____. Było to wiosną/latem/jesienią/zimą. Najniższa temperatura powietrza była w dniu _________ i wynosiła _______. Miało to miejsce wiosną/latem/jesienią/zimą. Różnica między najwyższą a najniższą temperaturą powietrza wynosiła __________. Najintensywniejsze opady wystąpiły wiosną/latem/jesienią/zimą, a najsłabsze wiosną/latem/jesienią/zimą. Wiatr wiał z ___________. Najsilniejsze wiatry występowały wiosną/latem/jesienią/zimą. Występowały także inne zjawiska, na przykład: ________.