1 Wymień dwie cechy organizmów, dzięki którym można je odróżnić od nieożywionych elementów przyrody. Zapisz odpowiedź w zeszycie. 2 Przyporządkuj każdą z podanych czynności życiowych (A-C) do odpowiedniego opisu (1-4).A. Odżywianie.B. Oddychanie.C. Wydalanie.1. Usuwanie z organizmu szkodliwych i niepotrzebnych substancji. 2. Dostarczanie organizmowi składników pokarmowych.3. Zwiększanie przez organizm rozmiarów i masy ciała.4. Uwalnianie z pokarmu energii potrzebnej do życia. 3 Uporządkuj we właściwej kolejności poziomy budowy organizmów (A-E). Zacznij od najmniejszego elementu.A. Organizm.B. Mózgowie.C. Komórka nerwowa.D. Tkanka nerwowa.E. Układ nerwowy. 4 Na podstawie opisu podaj nazwę dziedziny biologii, którą zajmuje się pani Zofia.Pani Zofia jest naukowcem. Całe dnie spędza w laboratorium, gdzie prowadzi obserwacje mikroskopowe mikroorganizmów. 5 Określ, które z podanych niżej opisów dotyczy obserwacji (O), a które doświadczeń (D). Zapisz w zeszycie odpowiednie oznaczenia literowe.1. Małgosia przygląda się, jak sikorka karmi swoje młode.2. Tomek sprawdza, czy obecność światła ma wpływ na wzrost pelargonii.3. Ulga przygląda się budowie piór i ptaków.4. Magda sprawdza, jaki wpływ ma woda na kiełkowanie nasion fasoli. 6 Oceń, czy podane zdania (A-D) są zgodne z prawdą. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub literę F, jeśli jest fałszywe.A. Hipoteza jest jedną z możliwych odpowiedzi an pytanie, które stanowi problem badawczy.B. Próba badawcza to zestaw, w którym nie zmienia się żadnego czynnika.C. Podczas doświadczenia jest sprawdzana hipoteza.D. Wynik doświadczenia pozwala na potwierdzenie lub odrzucenie hipotezy. 7 Okular pewnego mikroskopu powiększa obraz 10 razy, a obiektyw 40 razy. Oblicz w zeszycie, jakie powiększenie obrazu uzyskasz w tym mikroskopie.