6 szkoły podstawowej
Język polski
Słowa z uśmiechem 6. Literatura i kultura
- Język polski 6
- Nowe Słowa na start! 6
- Słowa z uśmiechem 6. Nauka o języku i ortografia
- Słowa z uśmiechem 6. Nauka o języku. Ortografia
- Język polski 6. Podręcznik cz. 2
- Jutro pójdę w świat 6
- Jutro pójdę w świat 6
- Język polski 6. Podręcznik cz. 1
- Język polski 6. Kształcenie językowe
- Język polski 6. Kształcenie kulturowo-literackie
- Język polski 6. Nauka o języku cz. 1
- Nowe Słowa na start! 6
- Między nami 7. Zeszyt ćwiczeń Część 1
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Część 2
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Część 1
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Wersja B
- Między nami 6
- Nowe Słowa na start! 6
Lista zadań Strona 121
Strona 121
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 68
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 188
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 211
- Strona 213
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 218
- Strona 219
- Strona 223
- Strona 224
- Strona 228
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 231
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 235
- Strona 236
- Strona 237
- Strona 238
- Strona 239
- Strona 244
- Strona 246
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 252
- Strona 253
- Strona 262
- Strona 263
- Strona 269
- Strona 270
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 277
- Strona 282
- Strona 283
- Strona 284
- Strona 285
- Strona 286
- Strona 287
- Strona 288
- Strona 289
- Strona 290
- Strona 291
- Strona 302
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 307
- Strona 313
- Strona 314
Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Zadanie 10.
Połącz w pary zdjęcia ilustrujące wartości przywołane w wierszu oraz ich przeciwieństwa. Podaj inne przykłady takich kontrastowych zestawień.
Zadanie 3.
Przytocz czasowniki oraz inne wyrazy, za pomocą których formułowane są prośby. Które z nich nie są używane powszechnie? Jaki nastrój wprowadzają do wiersza?
Zadanie 4.
Wyjaśnij, dlaczego rzeczownik w tytule wiersza ma formę liczby pojedynczej.
Zadanie 5.
Wyszukaj wyrażenie, w którym występuje epitet o znaczeniu przeciwstawnym do określonego rzeczownika. Co takie stwierdzenie mówi o naturze świata?
Zadanie 6.
Wskaż metafory opisujące gorycz, zaślepienie i rozpacz człowieka. Jaka sytuacja lub zdarzenie mogły je wywołać? Zacytuj fragment wiersza, który może być odpowiedzią na to pytanie.
Zadanie 7.
Zilustruj przenośnię wyrażającą przekonanie o sprawczej sile uczuć.
Zadanie 8.
Rozstrzygnij, czy życzenia formułowane przez osobę mówiącą zawierają element pretensji do Boga, czy też ujawniają bezgraniczną wiarę i ufność w Jego moc.
Zadanie 9.
Powiedz, czy wiersz Anny Kamieńskiej ma cechy hymnu. Uzasadnij swoje zdanie.
Zadanie dodatkowe 1.
Przedstaw swoją interpretację utworu w formie chmury słów inspirowanych wierszem. Możesz opracować ją graficznie w sposób tradycyjny lub wykorzystać tradycyjne narzędzia internetowe.