8 szkoły podstawowej
Fizyka
Lista zadań Strona 32
Strona 32
- Strona 5
- Strona 6
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
11.1.
Dlaczego umieszczona na osi igła magnetyczna ustawia się w kierunku północ-południe?
11.2.
Jaki biegun magnetyczny znajduje się w pobliżu północnego bieguna geograficznego Ziemi?
11.3.
Igła magnetyczna wskazuje kierunek północ-południe. Dlaczego zmieni się jej ustawienie, jeżeli w pobliżu umieścimy np. magnes sztabkowy?
11.4.
W szafkach kuchennych stosuje się zamki magnetyczne.a) Ustal, z jakich elementów składa się taki zamek.b) Podaj nazwę zjawiska, jakie wykorzystano w takim urządzeniu.
11.5.
Czy można namagnesować każdy metal? Wymień materiały, które można magnesować.
11.6.
Mamy dwie stalowe sztabki, z których jedna jest namagnesowana. Jak przy użyciu igły magnetycznej sprawdzić, która ze sztabek jest namagnesowana?
11.7.
Mamy dwa wyglądające jednakowo stalowe pręty. Jeden z nich jest namagnesowany. Czy można sprawdzić, który pręt jest magnesem? Zaplanuj i opisz przebieg doświadczenia.
11.8.
Magnes sztabkowy przecięto tak, jak okazuje linia przerywana. Czy to prawda, że otrzymano sztabkę stanowiącą biegun N i drugą stanowiąca biegun S?
11.9.
Jak przy użyciu igły magnetycznej można sprawdzić, czy w przewodniku płynie prąd elektryczny?