Rozwiązania zadań z chemii
Chemia 2. Zakres rozszerzony Podręcznik
Chemia 2. Zakres podstawowy Podręcznik
Chemia 2. Zakres podstawowy Podręcznik
Chemia 2. Zakres podstawowy. Wydanie 2020 Podręcznik
Chemia 1. Zakres rozszerzony. Wydanie 2019 Podręcznik
Chemia 1. Zakres podstawowy i rozszerzony Zbiór zadań
Chemia 1. Zakres rozszerzony Zbiór zadań
Chemia 1. Zakres rozszerzony Podręcznik
Chemia 1. Zakres podstawowy Podręcznik
To jest chemia 1. Karty pracy ucznia. Zakres podstawowy Zeszyt ćwiczeń
To jest chemia 2. Zakres rozszerzony Podręcznik
To jest chemia 2. Karty pracy ucznia. Zakres podstawowy Zeszyt ćwiczeń
Chemia. Podręcznik do liceów i techników. Zakres podstawowy. Część 2 Podręcznik
Chemia Nowej Ery 8 Zeszyt ćwiczeń
To jest chemia 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019 Podręcznik
To jest chemia 2. Zakres podstawowy. Reforma 2019 Podręcznik
Chemia Nowej Ery 8 Podręcznik
Chemia Nowej Ery 7 Podręcznik
Chemia Nowej Ery 7 Zeszyt ćwiczeń
Ostatnio przygotowane rozwiązania z Chemia
Lista rozwiązanych zadań
Przeprowadzono doświadczenie, w którym dodano wody amoniakalnej:a) do wodnego roztworu chlorku żelaza(III),b) do wodnego roztworu chlorku cynku.Stwierdzono, że w obu naczyniach zaszły reakcje, jednak tylko w jednym roztworze wytrącił się osad. Drugi roztwór pozostał klarowny.Zapisz skrócone równania reakcji, które zaszły w obu przypadkach.
Do obojętnego roztworu manganianu(VII) potasu wprowadzono wodny roztwór azotanu(III) potasu. Zaobserwowano, że fioletowy roztwór odbarwił się, a z roztworu wytrącił się brunatny osad.Zapisz jonowe równanie reakcji, o której mowa w treści zadania. Wykonaj bilans elektronowo-jonowy reakcji redoks i na jego podstawie dobierz brakujące współczynniki stechiometryczne.
Do wodnego roztworu dichromianu(VI) potasu, który został zakwaszony kwasem siarkowym(VI), wprowadzono wodny roztwór azotanu(III) potasu. Zaobserwowano, że roztwór zmienił barwę – z pomarańczowej na zieloną.Zapisz jonowe równanie reakcji, o której mowa w treści zadania. Wykonaj bilans elektronowo-jonowy reakcji redoks i na jego podstawie dobierz brakujące współczynniki stechiometryczne.
Oblicz, w ilu cm3 wody destylowanej należy rozpuścić 14 g chlorku niklu(II) – woda (1/7) o wzorze NiCl2∙ 7 H2O, aby otrzymać roztwór soli o masowym stężeniu procentowym 20%.
Na schemacie przedstawiono wybrane reakcje chemiczne, którym mogą ulegać związki chromu na różnych stopniach utlenienia.Wskaż zdania prawdziwe i zdania fałszywe.1. Wszystkie reakcje umieszczone na schemacie są reakcjami redoks.2. Nie wszystkim reakcjom na schemacie towarzyszy zmiana barwy roztworu.3. Na schemacie umieszczono co najmniej jedną reakcję, w której produkt strąca się w postaci osadu.
Lista rozwiązanych zadań
Wykonaj polecenia:- Wiele soli tworzy po kilku hydratów różniących się liczbą cząsteczek wody przypadających na jedną cząsteczkę danego związku. Hydrat ogrzewany powoli traci stopniowo wodę hydratacyjną i przechodzi w hydraty coraz mniej uwodnione.Ułóż równania chemiczne kolejnych dehydratacji hydratów chlorku wapnia:1. „sześciohydrat” „czterohydrat” + woda2. „czterohydrat” „dwuhydrat” + woda3. „dwuhydrat” sól bezwodna + woda
Wykonaj polecenia:- Ustal wzory sumaryczne soli uwodnionych:Siarczan(VI) potasu – woda (1/1)Chlorek żelaza(III) – woda (2/5)Azotan(V) potasu – woda (1/8)
Wykonaj polecenia:- Ustal nazwy systematyczne soli uwodnionych:Na2CO3∙ 10 H2O, CuSO4∙ 5 H2O, 2 ZnCl2 3 H2O
Skład chemiczny szkła przedstawia się często w postaci tzw. wzorów tlenkowych. Składniki szkła (odpowiednie tlenki) zapisuje się, stosując wzory tlenków oddzielonych kropkami (tak jak w zapisie hydratów). Wiedząc, że szkło otrzymano z tlenku krzemu(IV), węglanu wapnia i węglanu sodu, zapisz jego skład w postaci wzoru tlenkowego.
Zapisz równanie reakcji, która towarzyszy twardnieniu zaprawy gipsowej, wiedząc, że w procesie tym gips palony przekształca się w gips krystaliczny.
Lista rozwiązanych zadań
Oceń prawdziwość podanych zdań: Nadmierne nawożenie powoduje tylko degradację gleby, nie wpływając na środowisko wodne.
Oceń prawdziwość podanych zdań: Obecność gazów cieplarnianych w umiarkowanych ilościach jest korzystna.
Oceń prawdziwość podanych zdań: Wszystkie zanieczyszczenia wynikają z działalności człowieka.
Oceń prawdziwość podanych zdań: WWA to wielkopierścieniowe węglowodory aromatyczne, których głównym źródłem w środowisku są ścieki z zakładów produkcyjnych, wycieki podczas wydobycia, transportu oraz przechowywania ropy naftowej lub jej pochodnych.
Oceń prawdziwość podanych zdań: Smog typu Los Angeles, zwany smogiem fotochemicznym, powstaje w miesiącach zimowych i jest charakterystyczny dla klimatu umiarkowanego.
Lista rozwiązanych zadań
Wskaż zdanie błędnie opisujące właściwości estrów.A. Niektóre estry są substancjami ciekłymi o gęstości mniejszej od gęstości wody, trudno rozpuszczalnymi w wodzie.B. Niektóre estry są substancjami oleistymi o przyjemnym zapachu owoców lub kwiatów.C. Estry o małej masie cząsteczkowej to dobre rozpuszczalniki farb i lakierów.D. Estry o małej masie cząsteczkowej są niepalne i nietoksyczne.
Wskaż wiersz tabeli, w którym poprawnie przypisano wzory do odpowiednich grup związków. AminaAmidHydroksykwasEsterA.HCOOCH3CH3CH(OH)COOHC2H5NH2HCONH2B.HCONH2C2H5NH2HCOOCH3CH3CH(OH)COOHC.C2H5NH2HCONH2CH3CH(OH)COOHHCOOCH3D.HCOOCH3HCONH2CH3CH(OH)COOHC2H5NH2
Wskaż poprawne dokończenie zdania.Zdania o ogólnym wzorze R-COOH mogą reagowaćA. z aktywnymi metalami, np. Mg.B. z tlenkami metali, np. CaO.C. z alkoholami (w obecności stężonego H2SO4).D. ze wszystkimi substancjami wymienionymi w punktach A, B i C.
Wskaż poprawne dokończenie zdania.Aby otrzymać lustro srebrne, należy lekko podgrzać probówkę, w której oprócz aldehydu znajduje sięA. wodny roztwór azotanu (V) srebra (I).B. tlenek srebra (I).C. amoniakalny roztwór tlenku srebra (I).D. wodorotlenek srebra (I).
Wskaż zdanie fałszywe.A. Fenole – podobnie jak alkohole – nie reagują z roztworem NaOH.B. Wodny roztwór fenolu ma odczyn kwasowy.C. Niższe alkohole dobrze rozpuszczają się w wodzie.D. Alkohole mają wzór ogólny R-OH, a fenole Ar-OH.
Odpowiedzi do zadań z chemii
Rozwiązywanie zadań z chemii online to także doskonały sposób, by sprawdzić, ile już wiesz. Przeglądaj odpowiedzi, poznawaj rozwiązania do konkretnych poleceń i określ, który materiał nie wymaga już powtórzenia, a nad którym musisz jeszcze popracować. W ten sposób zaplanujesz swoje przygotowania do sprawdzianu, ale także ważnych egzaminów.
Twoją szkolną zmorą jest chemia? Odpowiedzi do zadań pomogą Ci ją zrozumieć. Często uczniowie posiadają potrzebną wiedzę, ale nie potrafią zrozumieć polecenia. Sprawdzając na naszej stronie rozwiązania, możesz utrwalić formy poleceń i połączyć je z konkretnymi odpowiedziami. Nawet najtrudniejsze zadanie domowe czy praca klasowa nie zestresują Cię, bo w kilka chwil będziesz wiedzieć, jak rozwiązać to zagadnienie. Już dziś poznaj stronę odpowiedzi.pl i sprawdź, jak przyjemna może okazać się nauka chemii.