Rozwiązania zadań z fizyki
To jest fizyka 8 Podręcznik
Fizyka. Zbiór zadań 1 – 3. Zakres podstawowy Zbiór zadań
Fizyka 1-3. Zakres podstawowy Zbiór zadań
Fizyka z plusem 8 Podręcznik
Fizyka z plusem 8 Zeszyt ćwiczeń
Świat fizyki 8 Zeszyt ćwiczeń
Sprawdziany Fizyka. Klasa 7-8 Zbiór zadań
Świat fizyki 8 Podręcznik
Świat fizyki 8 Zbiór zadań
Świat fizyki 7 Zeszyt ćwiczeń
Świat fizyki 7 Zbiór zadań
Świat fizyki 7 Podręcznik
Zbiór zadań do fizyki dla szkoły podstawowej Zbiór zadań
Fizyka. Zbiór zadań. Romuald Subieta. Klasy 7-8 Zbiór zadań
Fizyka 7 i 8 Zbiór zadań
Fizyka z plusem 7 Podręcznik
Fizyka z plusem 7 Zeszyt ćwiczeń
Fizyka 2. Zakres rozszerzony. Wydanie 2020 Podręcznik
Fizyka 2. Zakres podstawowy. Wydanie 2020 Podręcznik
Fizyka 1. Zakres rozszerzony Zbiór zadań
Fizyka 1. Zakres rozszerzony. Wydanie 2019 Podręcznik
Fizyka 1. Zakres rozszerzony Podręcznik
Ostatnio przygotowane rozwiązania z Fizyka
Lista rozwiązanych zadań
Głośnik1. Przygotuj cienki drut nawojowy — miedziany przewód w izolacji emaliowej o średnicy i długości kilkunastu metrów. Możesz go kupić w sklepie elektronicznym. Jeśli masz niepotrzebny zasilacz, np. ładowarkę od zepsutego lub zgubionego telefonu, możesz go rozmontować, wyjąć transformator i rozwinąć znajdujący się w nim drut.2. Przygotuj niewielki magnes neodymowy w kształcie pastylki. Takie magnesy można kupić m.in. w sklepach papierniczych, służą bowiem do zawieszania kartek papieru na stalowych tablicach. Można je także zamówić przez internet, wtedy jednak zwykle trzeba znaleźć chętnych, aby wspólnie dokonać większego zakupu.3. Przygotuj stary magnetofon lub radio. Jeśli urządzenie, którym dysponujesz, ma wyjście głośnikowe z zaciskami, będziesz mógł podłączyć do niego swój głośnik bezpośrednio. Jeśli nie — kup w sklepie elektronicznym odpowiednią wtyczkę.4. Połóż koniec drutu na desce do krojenia i zeskrob z niego emalię (zob. s. 264). Podobnie oczyść drugi koniec przewodu.5. Zwiń papier w rurkę o średnicy nieco większej od średnicy twojego magnesu i o długości kilku centymetrów. Ciasno (zwój przy zwoju) nawiń na nią drut, pozostawiając wolne odcinki po kilka centymetrów na końcach.6. Weź dwa jednakowe kubeczki po serkach lub jogurtach. Muszą mieć taki kształt, aby jeden dał się włożyć w drugi.7. Zdejmij ostrożnie z papierowej rurki nawinięty zwój drutu i przyklej go taśmą klejącą do dna kubeczka (po jego zewnętrznej stronie).8. Do dna drugiego z kubeczków (od jego wewnętrznej strony) przyklej magnes. Włóż jeden kubeczek w drugi (patrz zdjęcie). Magnes powinien znaleźć się w środku zwojów.Głośnik jest gotowy. Pokaż go teraz nauczycielowi albo zawodowemu elektronikowi, który oceni, czy został wykonany poprawnie. Po sprawdzeniu możesz podłączyć głośnik do magnetofonu lub radia. Mimo dokładnego sprawdzenia nie podłączaj go do drogiego sprzętu. Nie gwarantujemy wysokiej jakości, ale jeśli wszystko zrobisz starannie, będzie można słuchać muzyki. Nasz głośnik najgorzej przenosił dźwięki gitary, ale piosenki było słychać zupełnie nieźle. Spróbuj zbudować kilka głośników 2 różnej wielkości kubeczków, a także z innych materiałów. W jaki sposób wykonać głośnik, który dobrze przenosi dźwięki wysokie, a w jaki — głośnik do basów?
Polaryzator z kalkulatora1. Weź zepsuty lub niepotrzebny telefon komórkowy, kalkulator albo zegarek elektroniczny (w trakcie doświadczenia urządzenie zostanie uszkodzone).2. Rozmontuj urządzenie tak, aby wyjąć wyświetlacz.3. Ostrożnie zdejmij z wyświetlacza jego wierzchnią warstwę. Najczęściej jest to przezroczysta folia.4. Przetnij folię na dwie części. Sprawdź, czy są to polaryzatory — jeśli tak jest, to po złożeniu i skrzyżowaniu nie będą przepuszczać światła.5. Jeśli nie uzyskałeś polaryzatorów, zdejmij kolejną warstwę z wyświetlacza.6. Zbadaj, jak przez polaryzator wygląda ekran LCD, błękitne niebo i inne świecące obiekty. Przepuść przez niego wiązkę światła ze wskaźnika laserowego. Jak zmienia się jasność obrazu podczas obracania polaryzatora?7. Możesz poszukać w internecie opisów różnych doświadczeń z polaryzatorami (wpisz w wyszukiwarce „polaryzator doświadczenie” albo „polarizerexperiment”). Opisz te, które udało ci się wykonać.
Dowiedz się, jak działają gogle wirtualnej rzeczywistości. W jaki sposób uzyskuje się w nich elekt widzenia trójwymiarowego?
Dowiedz się, co oznacza napis „” na telewizorze.
Przeczytaj informację w ramce i odpowiedz na pytania.Drapieżnik musi precyzyjnie zaplanować swój atak. Często, jeśli nie uda mu się dopaść ofiary w czasie kilku pierwszych skoków, straci szansę na posiłek. Dlatego tak ważne dla tych zwierząt jest widzenie trójwymiarowe. Ich oczy są umieszczone z przodu głowy, co pozwala objąć obojgiem oczu jak największą część pola widzenia. Inaczej jest z roślinożercami. Dla nich ważniejsze jest, aby już z daleka zauważyć drapieżnika. Ich oczy znajdują się zatem po bokach głowy. Pola widzenia obojga oczu pokrywają się w niewielkim stopniu, ale łączne pole widzenia jest większe niż u drapieżników.Czy oczy człowieka są ustawione jak u drapieżnika, czy jak u roślinożercy?
Lista rozwiązanych zadań
Uzupełnij równania reakcji jądrowych:
Uzupełnij równania reakcji jądrowych:
Uzupełnij równania reakcji jądrowych:
Uzupełnij równania reakcji jądrowych:
Neutron uderza w jądro uranu i wywołuje reakcję rozszczepienia jądra na dwa fragmenty, zgodnie z równaniem: .Oblicz ilość energii wydzielonej podczas tej reakcji. Jaka jest ilość energii przypadającej na jeden nukleon? Wynik podaj w megaelektronowoltach. Masa jądra uranu mU = 235,0439 u, mają jądra molibdenu mMo = 97,9055 u, masa jądra ksenonu mXe = 135,9073 u, masa neutronu mn = 1,0087 u.
Lista rozwiązanych zadań
Czternastego września 2015 roku po raz pierwszy zaobserwowano falę grawitacyjną powstałą na skutek zlania się dwóch czarnych dziur w jedną. Miały one masy odpowiednio ok. 29 i 36 mas Słońca. Powstała czarna dziura o masie 62 razy większej od masy Słońca.b) Oblicz energię wyzwoloną w wyniku procesu połączenia się tych czarnych dziurPrzyjmij, że masa Słońca wynosi 2 · 1030 kg.
Czternastego września 2015 roku po raz pierwszy zaobserwowano falę grawitacyjną powstałą na skutek zlania się dwóch czarnych dziur w jedną. Miały one masy odpowiednio ok. 29 i 36 mas Słońca. Powstała czarna dziura o masie 62 razy większej od masy Słońca.a) Wyjaśnij, dlaczego masa powstałej czarnej dziury jest istotnie mniejsza od sumy mas dwóch łączących się obiektów.
Dlaczego większość obserwowanych gwiazd jest gwiazdami ciągu głównego?
Horyzont zdarzeń to “powierzchnia” czarnej dziury zdefiniowana następująco: żadne cząstki (również fotony) nie mogą opuścić obszaru pod horyzontem. Zastosuj prawo grawitacji Newtona i sprawdź, czy przyspieszenie grawitacyjne na horyzoncie czarnej dziury jest tak samo silne dla wszystkich czarnych dziur.Wskazówka:wyprowadź wzór na przyspieszenie grawitacyjne na powierzchni horyzontu zdarzeń.
Czy po eksplozji supernowej zawsze powstaje czarna dziura? Uzasadnij odpowiedź.
Lista rozwiązanych zadań
Krótkowidz źle widzi przedmioty:
Obraz świeczki, której wysokość wynosi 10 cm, otrzymany za pomocą soczewki skupiającej ma wysokość 20 cm. Jeżeli świeczka znajduje się w odległości 50 cm od soczewki, to odległość obrazu od soczewki może wynosić:
Promienie X i Y padają na płytkę w kształcie półkola, wykonaną z przezroczystego materiału, dla którego kąt graniczny wynosi 52°. Czy promienie ulegną załamaniu przy wchodzeniu do płytki? Odpowiedź uzasadnij.
Promienie X i Y padają na płytkę w kształcie półkola, wykonaną z przezroczystego materiału, dla którego kąt graniczny wynosi 52°. Literą K oznaczono linię, po której biegnie po wyjściu z płytki jeden z zaznaczonych na rysunku promieni. Który? Odpowiedź uzasadnij.
Promień Słońca nie ulegnie rozszczepieniu, jeżeli pada na powierzchnię wody pod kątem:
Odpowiedzi do zadań z fizyki
Nie zawsze rodzice mogą nam pomóc, niekiedy nie możemy pozwolić sobie na prywatnych korepetytorów. Dlatego, by poznać tajniki fizyki, wystarczy wejść na naszą stronę i poznać odpowiedzi do zadań z fizyki, które pomogą nam samodzielnie zrozumieć fizyczne zagadnienia. Z nami możesz przygotować się do matury z fizyki, ćwicząc i zapamiętując rozwiązania. Uczysz się bez wychodzenia z domu, wtedy, kiedy chcesz. Chcesz zaskoczyć nauczyciela swoją wiedzą lub zapomnieć o niskich ocenach z fizyki? Odwiedź serwis odpowiedzi.pl i ucz się efektywniej!