Maciej Kusiński
Przekazuje wiedzę w sposób ciekawy i przystępny dla uczniów. Wykorzystuje przy tym różnorodne metody nauczania, takie jak prezentacje multimedialne, symulacje komputerowe, eksperymenty oraz zajęcia praktyczne.
Prowadzi zajęcia w sposób interaktywny, a uczniowie są zachęcani do aktywnego uczestnictwa w procesie nauczania. Maciej stawia na indywidualne podejście do każdego ucznia, dostosowując swoje metody nauczania do poziomu i potrzeb każdego z nich.
Ostatnio zredagowane zadania
Korzystając z danych analizowanego doświadczenia, a w szczególności z mas ślizgaczy i ich prędkości przed zderzeniem, oblicz przewidywane prędkości ślizgaczy po zderzeniu. Wyjaśnij przyczyny ewentualnych rozbieżności przewidywań teoretycznych i wyników doświadczenia.
Mała kulka stacza się bez tarcia z punktu po torze krzywoliniowym przedstawionym na rysunku 18.10. Oblicz szybkość kulki na poziomym odcinku toru. Czy szybkość ta zależy od ? Uzasadnij odpowiedź.
Silnik korekcyjny sondy kosmicznej o masie 400 kg ma siłę ciągu o wartości 100 N. Ile czasu potrzeba, aby po włączeniu silnika sonda przyspieszyła o ?
Wykres przedstawia zależność prędkości od czasu biegu na 100 m w ciągu pierwszych 6 s ruchu. Przyjmij, że do mety prędkość sprintera już się nie zmieniała. Oblicz czas, jaki uzyskał sprinter w biegu na 100 m.
Miejscowości M i R leżące nad brzegiem rzeki są od siebie oddalone o 270 km. Dwie motorówki, które względem rzeki mają taką samą szybkość 54 km/h, wyruszają z nich jednocześnie naprzeciw siebie. Jedna płynie w górę rzeki z miejscowości R do M, druga w dół rzeki z M do R. Szybkość prądu rzeki jest równa 2 m/s. Skorzystaj z tych informacji i oblicz: czas, po którym każda motorówka dotrze do celu.
Oblicz w zeszycie, ile ma .
Na gładkim stole rozłożono obrus, którego lewy brzeg znajduje się w odległości 40 cm od krawędzi stołu. Na obrusie postawiono dzbanek z kawą o masie 1 kg tak, jak pokazano na rysunku 1.Współczynnik tarcia kinetycznego dzbanka o obrus wynosi 0,3, a o stół 0,1. Nagle szarpnięto prawy brzeg obrusa i nadano mu przyspieszenie o wartości 11 m/s2. Zakładamy, że obrus nie zawija się wokół dzbanka. Traktujemy dzbanek jak punkt materialny.Rozstrzygnij, czy dzbanek spadnie ze stołu.
Dwa gładkie klocki, z których pierwszy ma masę 1,5 raza większą niż drugi, połączono nierozciągliwą nicią. Do klocka o większej masie przyłożono siłę o wartości 4,2 N, a do drugiego klocka siłę o wartości 1,5 N, jak pokazano na rysunku. W wyniku tego klocki uzyskały przyspieszenie o wartości 3,6 m/s2.Oblicz masy klocków i wartość siły napinającej nić. Pomiń masę nici oraz opory ruchu.
Fragment rozkładu jazdy Przeworskiej Kolejki Wąskotorowej przedstawia tabela. Oblicz w zeszycie jaka jest średnia prędkość pociągu od wyjazdu z Przeworska do przyjazdu do Łopuszki.
Trzy kulki spoczywają w płaszczyźnie x, y, jak pokazano na rysunku.Odczytaj współrzędne kulek i oblicz współrzędne środka masy układu.