Rozwiązania zadań z matematyki
Matematyka w punkt 5 Podręcznik
Matematyka z kluczem 8 Zeszyt ćwiczeń
Matematyka z kluczem 5 Zeszyt ćwiczeń
Matematyka z kluczem 5. Podręcznik cz. 1 Podręcznik
Matematyka w punkt 8 Zbiór zadań
Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja B Zeszyt ćwiczeń
Matematyka z plusem 5. Ułamki dziesiętne i liczby całkowite. Wersja A Zeszyt ćwiczeń
Matematyka z plusem 5. Arytmetyka. Wersja B Zeszyt ćwiczeń
Matematyka z plusem 5. Figury geometryczne. Wersja A Zeszyt ćwiczeń
Matematyka w punkt 8 Zeszyt ćwiczeń
Matematyka z plusem 5. Wersja C Zeszyt ćwiczeń
Matematyka z plusem 4. Figury geometryczne. Wersja A Zeszyt ćwiczeń
Matematyka z kluczem 7 Podręcznik
Matematyka z plusem 4. Ułamki. Wersja A Zeszyt ćwiczeń
Teraz matura. Matematyka. Zbiór zadań poziom rozszerzony Zbiór zadań
Teraz matura. Matematyka. Zbiór zadań poziom podstawowy Zbiór zadań
Matematyka z plusem 3. Zakres podstawowy i rozszerzony Zbiór zadań
Matematyka z plusem 3. Zakres rozszerzony Podręcznik
Matematyka 3. Zakres rozszerzony Podręcznik
MATeMAtyka 3. Zakres podstawowy i rozszerzony Zbiór zadań
Matematyka 3. Zakres podstawowy Zbiór zadań
Prosto do matury 3. Zakres podstawowy i rozszerzony Podręcznik
Prosto do matury 2. Zakres podstawowy i rozszerzony Podręcznik
Matematyka z plusem 2. Zakres podstawowy Podręcznik
Matematyka 2. Zakres podstawowy Zbiór zadań
Ostatnio przygotowane rozwiązania z Matematyka
Lista rozwiązanych zadań
Pola stworzyła za pomocą długopisu 3D szkielet ostrosłupa sześciokątnego. Wszystkie krawędzie podstawy miały jednakową długość, a suma długości wszystkich krawędzi wyniosła 36 cm. Jaką długość miała krawędź podstawy tego ostrosłupa, jeśli długość jego krawędzi bocznej to 4 cm?
Podczas zajęć na uniwersytecie dziecięcym Kuba uczy się obsługiwać drukarkę 3D. Ma do dyspozycji jeden filament, który pozwala na wykonanie wydruku długości 2,5 m. Kuba zdążył już zaprojektować i wydrukować szkielety dwóch graniastosłupów: – czworokątnego, który w podstawie miał równoległobok o bokach długości 4 cm oraz 6 cm, a jego krawędź boczna miała długość 5 cm; – ośmiokątnego, którego każda krawędź miała 5 cm długości. Czy wystarczy mu filamentu na wydrukowanie szkieletu jeszcze jednej bryły – sześcianu o krawędzi długości 10 cm?
Bruno zamierza stworzyć za pomocą pisaka 3D stojak na telefon. Przygotował projekt, na którym zaznaczył długości poszczególnych elementów stojaka. Przyjrzyj się zamieszczonemu obok rysunkowi i oblicz, ile co najmniej centymetrów filament będzie potrzebował do wydrukowania swojego projektu.
Na potrzeby wyprawy archeologicznej zaprojektowano zamykane skrzynie służące do przechowywania znalezisk. Jedna ze skrzyń jest w kształcie graniastosłupa, który w podstawie ma trapez równoramienny. Na podstawie zamieszczonego poniżej projektu skrzyni oblicz, ile co najmniej metrów kwadratowych drewna potrzeba na przygotowanie tej skrzyni.
Na podstawie zamieszczonego obok siatki ostrosłupa o podstawie kwadratu wyznacz sumę długości wszystkich krawędzi tego ostrosłupa. Długości krawędzi: 92 cm, 118 cm, 84 cm.
Lista rozwiązanych zadań
Objętość prostopadłościanu wynosi 210 dm³. Krawędzie jego podstawy mają długości 6 dm i 7 dm. Ile wynosi jego wysokość? Zapisz wszystkie obliczenia.
Akwarium w zoo ma wymiary: 5 m x 4 m x 2 m. Ile maksymalnie litrów wody zmieści się w tym akwarium? Zapisz wszystkie obliczenia.
Trzy spośród poniższych rysunków przedstawiają siatki sześcianów. Które to rysunki?
Objętość sześcianu o krawędzi równej 5 m wynosi: A. 15 m³ B. 25 m³ C. 75 m³ D. 125 m³
Na rysunkach przedstawiono cztery bryły. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe. Na rysunkach przedstawiono tylko dwa graniastosłupy. Podstawą bryły I jest czworokąt.
Lista rozwiązanych zadań
Korzystając z równości w ramce przy zadaniu 13, doprowadź ułamek 462/1716 do postaci nieskracalnej.
Korzystając z równości w ramce, odpowiedz, czy ułamek 462/1716 można skrócić przez podaną liczbę. a) 2 b) 3 c) 4 d) 6 e) 7 f) 11 g) 13 h) 22
Oblicz. a) 2/3 liczby 4 – (1/3 + 1/4) + 8/21 * 3/4 + 6 * 3/4 – 3/2 + 1/4 b) 5/3 liczby (4 * 1/16 – 15/16) * (2 * 1/15 + 1/8) * 18/36
Oblicz. a) 7/18 * (7/3 – 2/5) * 2 * 1/27 b) 5/4 * 7/3 * (123 – 5/12) * 17/20 c) 3 * 1/3 * 1/5 * 26 * 5/55 – 5/2 * 1/2 d) (7/8 – 4/7) * (2/5 + 5 * 1/7)
Uczniowie klasy Va wyruszyli o 8.15 na pieszą wycieczkę. Pokonanie trasy tam i z powrotem zajęło im 4 1/2 godziny, na odpoczynek przeznaczyli dwa razy po 1/5 godziny, a na drugie śniadanie 3/4 godziny. Oblicz, o której godzinie wrócili z wycieczki.
Odpowiedzi do zadań z matematyki
Rozwiązane zadania z matematyki
Stworzyliśmy odpowiedzi.pl, by każdy uczeń – zarówno ten uzdolniony matematycznie, jak i osoby, którym królowa nauk spędza sen z powiek, znalazły tu kompletne kompendium wiedzy i przykładów, które pozwolą rozwinąć matematyczne skrzydła. Poznaj na wysokim poziomie rozwiązywanie zadań. Matematyka to dla Ciebie pestka? Podejmuj kolejne edukacyjne wyzwania i razem z nami poznawaj coraz trudniejsze zadania, które będą rozwijały Twoje matematyczne umiejętności. Twoim szkolnym problemem jest matematyka? Odpowiedzi do zadań, które znajdziesz w naszym serwisie, pomogą Ci zrozumieć nawet najbardziej szczegółowe matematyczne zagadnienia. Ucz się na konkretnych przykładach i zapomnij o braku pracy domowej. Może z nami polubisz matematykę?