Rozwiązania zadań klasa II technikum
Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
Zrozumieć przeszłość 2. Maturalne karty pracy zakres rozszerzony
Oblicza geografii 2. Maturalne karty pracy zakres rozszerzony
Ostatnio przygotowane rozwiązania z II technikum
Lista rozwiązanych zadań
Okręgi o środkach odpowiednio w A i B są styczne zewnętrznie i każdy z nich jest styczny do obu ramion danego kąta prostego (zobacz rysunek). Promień okręgu o środku w A jest równy 2. Uzasadnij, że promień okręgu o środku w B jest mniejszy od
Punkty D i E leżą na okręgu opisanym na trójkącie równobocznym ABC (zobacz rysunek). Odcinek CD jest średnicą tego okręgu. Kąt wpisany DEB ma miarę . Zatem:A. B. C. D.
Trójkąt ABC jest równoboczny. Punkt E leży na wysokości CD tego trójkąta oraz . Punkt F leży na boku BC i odcinek EF jest prostopadły do BC (zobacz rysunek). Wykaż, że .
W trójkącie ABC dane są: . Wskaż długość boku BC tego trójkąta.A. B. C. D.
Punkty A, B, C, D leżą na okręgu o środku w punkcie O. Kąt środkowy DOC ma miarę (zobacz rysunek). Miara kąta ABC jest równa:A. B. 48C. D.
Lista rozwiązanych zadań
Wyznacz dziedzinę funkcji: .
Wyznacz dziedzinę funkcji: .
Wyznacz dziedzinę funkcji: .
Wyznacz dziedzinę funkcji: .
Narysuj wykres funkcji: .
Lista rozwiązanych zadań
Prepare a presentation for your classmates. Present it to the class with as much interaction with the audience as possible
Work in pairs. Discuss if you agree with the statements in exercise 6.
Wrap up your presentation with a call for action – tell the audience your expectations! Look at the statements. For each statement, think of a topic of a presentation you could use it in:1 So, why don’t you call your local office to check how you personally could help?2 I believe that with my presentation, you will know exactly what to do in emergency.3 If you would like to learn more about this topic, visit websites like …4 Don’t wait! If you decide to buy today, you’ll get 10% discount!
Work in pairs. With your partner, decide which of the tips above would make you most interested in a presentation.
Look at the slide. Think how you could make use of the tips in exercise 1. Check your ideas with the class to see how other students react to what you say.