Rozwiązania zadań klasa II liceum
Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
Zrozumieć przeszłość 2. Maturalne karty pracy zakres rozszerzony
Oblicza geografii 2. Maturalne karty pracy zakres rozszerzony
Ostatnio przygotowane rozwiązania z II liceum
Lista rozwiązanych zadań
Discuss the questions.1 What happens to leftovers in your home?2 What could your family, your school or your country do to cut down on food waste?
Look at the photo and read the advert. Then discuss the questions.1 Would you like to go to Cook Camp? Why?/Why not? 2 How many things listed in the advert can you make? 3 Which dishes would you like to learn how to make?teenage cook campIn a few years, you will have graduated from school and will be living in a student house with other people your age.WILL YOU KNOW HOW TO FEED YOURSELF?At Cook Camp we believe that basic cooking skills are an important life skill but many young people will be leaving school and home without them.JOIN OUR WEEKEND COOK CAMP NOWBy the end of the weekend, you’ll have learnt how to make: a pasta sauce vegetable soup pizza cakes and biscuits three chicken dishes an apple pie and much, much more!
In your notebook, complete the instructions for the first recipe in Exercise 8 with the words in the box. Then put the instructions in the correct order. Listen again and check.boil chop mix pour put sliceBread and butter puddinga Heat some milk in a small pan. Don’t boil it.b … the slices of bread and butter in a dish with some dried fruit.c … up some ripe bananas and put them in the dish.d … the stale bread and put butter on ite … three eggs and three large spoons of sugar with the warm milk.f … the mixture over the bread and fruit and cook in the oven for forty-five minutes.
In your notebook, complete the questions with an appropriate noun. Then discuss them with a partner.1 Have you ever thought about working in the voluntary …?2 Would you eat anything that was past its sell-by … ?3 Do you do anything at home to recycle household … ?4 Would you like a job in the catering … ?5 Could you do anything at school to reduce energy … ?6 Are you worried that food waste has reached record … ?
The article talks about reducing leftovers. Listen to three people talking about their favourite leftovers recipes. Answer the questions:1 What is the main ingredient in all three?2 Have you ever made any of these dishes?3 Which recipe do you like best?
Lista rozwiązanych zadań
Okręgi o środkach odpowiednio w A i B są styczne zewnętrznie i każdy z nich jest styczny do obu ramion danego kąta prostego (zobacz rysunek). Promień okręgu o środku w A jest równy 2. Uzasadnij, że promień okręgu o środku w B jest mniejszy od
Trójkąt ABC jest równoboczny. Punkt E leży na wysokości CD tego trójkąta oraz . Punkt F leży na boku BC i odcinek EF jest prostopadły do BC (zobacz rysunek). Wykaż, że .
Punkty D i E leżą na okręgu opisanym na trójkącie równobocznym ABC (zobacz rysunek). Odcinek CD jest średnicą tego okręgu. Kąt wpisany DEB ma miarę . Zatem:A. B. C. D.
W trójkącie ABC dane są: . Wskaż długość boku BC tego trójkąta.A. B. C. D.
Punkty A, B, C, D leżą na okręgu o środku w punkcie O. Kąt środkowy DOC ma miarę (zobacz rysunek). Miara kąta ABC jest równa:A. B. 48C. D.
Lista rozwiązanych zadań
Wyznacz dziedzinę funkcji: .
Wyznacz dziedzinę funkcji: .
Wyznacz dziedzinę funkcji: .
Wyznacz dziedzinę funkcji: .
Narysuj wykres funkcji: .
Lista rozwiązanych zadań
Wrap up your presentation with a call for action – tell the audience your expectations! Look at the statements. For each statement, think of a topic of a presentation you could use it in:1 So, why don’t you call your local office to check how you personally could help?2 I believe that with my presentation, you will know exactly what to do in emergency.3 If you would like to learn more about this topic, visit websites like …4 Don’t wait! If you decide to buy today, you’ll get 10% discount!
Prepare a presentation for your classmates. Present it to the class with as much interaction with the audience as possible
Work in pairs. Discuss if you agree with the statements in exercise 6.
Work in pairs. With your partner, decide which of the tips above would make you most interested in a presentation.
Look at the slide. Think how you could make use of the tips in exercise 1. Check your ideas with the class to see how other students react to what you say.