Rozwiązania zadań z chemii
NOWA To jest chemia 1. Maturalne karty pracy zakres rozszerzony Zeszyt ćwiczeń
Chemia bez tajemnic 8 Zeszyt ćwiczeń
NOWA To jest chemia 1. Zakres rozszerzony Podręcznik
NOWA To jest chemia 1. Karty pracy ucznia. Zakres podstawowy Zeszyt ćwiczeń
Chemia bez tajemnic 8 Podręcznik
Chemia Nowej Ery 8 Zeszyt ćwiczeń
NOWA To jest chemia 1. Zakres podstawowy Podręcznik
Chemia Nowej Ery 8 Podręcznik
Chemia 3. Zakres rozszerzony. Edycja 2024 Podręcznik
Chemia 3. Zakres podstawowy. Edycja 2024 Podręcznik
To jest chemia 2. Zakres rozszerzony. Edycja 2024 Podrecznik
To jest chemia. Zbiór zadań zakres rozszerzony. Edycja 2024 Zbiór zadań
Chemia 4. Zakres rozszerzony Podręcznik
Chemia 4. Zakres podstawowy i rozszerzony Zbiór zadań
Chemia 4. Zakres rozszerzony Podręcznik
Chemia 1. Zakres rozszerzony Podręcznik
Chemia 1. Zakres podstawowy Podręcznik
To jest chemia 1. Zakres rozszerzony Podręcznik
Chemia Nowej Ery 7 Podręcznik
Chemia Nowej Ery 7 Zeszyt ćwiczeń
Ciekawa chemia 8 Podręcznik
Ciekawa chemia 8 Zeszyt ćwiczeń
Świat chemii 8 Podręcznik
Świat chemii 8 Zeszyt ćwiczeń
Świat chemii 7 Podręcznik
Ciekawa chemia 7 Zeszyt ćwiczeń
Ciekawa chemia 7 Podręcznik
Świat chemii 7 Zeszyt ćwiczeń
Chemia 7 i 8 Zbiór zadań
Chemia 7 i 8 Zbiór zadań
Zbiór zadań z chemii dla liceów i techników. Zakres rozszerzony Zbiór zadań
Chemia 3. Zakres rozszerzony Podręcznik
Chemia 3. Zakres podstawowy Podręcznik
Chemia 3. Zakres rozszerzony Podręcznik
Chemia 3. Zakres podstawowy Podręcznik
Chemia 3. Zakres podstawowy Podręcznik
Chemia 3. Zakres rozszerzony Podręcznik
Ostatnio przygotowane rozwiązania z Chemia
Lista rozwiązanych zadań
Zapisz obserwacje do przeprowadzonego doświadczenia chemicznego.
Temperatura topnienia wapnia jest (niższa / wyższa) niż temperatura topnienia potasu, co wyjaśnia między innymi (silniejsze / słabsze) wiązania metaliczne, utworzone z udziałem (mniejszej / większej) liczby elektronów walencyjnych.
Obok przedstawiono model struktury wody w stanie stałym. Uzupełnij zdania opisujące budowę i właściwości lodu. Podkreśl właściwe określenie spośród wymienionych w każdym nawiasie.
Na podstawie informacji i układu okresowego pierwiastków uzupełnij poniższe zdania. Wybierz i zaznacz jedno właściwe określenie spośród podanych w każdym nawiasie. 1. Węzły sieci krystalicznych wapnia jak i potasu obdarzone są (dodatnio i ujemnie) naładowanymi jonami zwanymi rdzeniami atomowymi. Pomiędzy rdzeniami atomowymi obecne są słabo związane elektrony walencyjne, które mogą wędrować swobodnie przez kryształ metalu. Dlatego zarówno wapń, jak i potas odznaczają się (dużą i małą) przewodnością elektryczną.
Atomy wapnia i potasu, oddając elektrony walencyjne, przechodzą w dodatnio naładowane jony o konfiguracji elektronowej tego samego gazu szlachetnego.
Lista rozwiązanych zadań
Wykonaj eksperyment, dzięki któremu dowiesz się, czy w mące ziemniaczanej, mące ryżowej, chlebie i makaronie jest skrobia. Przed przystąpieniem do pracy sformułuj dwie hipotezy i narysuj schemat doświadczenia. Po wykonaniu eksperymentu zapisz obserwacje i wnioski oraz zweryfikuj hipotezy.
Przeanalizuj etykietę wybranej wody mineralnej. Napisz wzory i nazwy kationów i anionów, które się w niej znajdują.
Napisz wzory kwasów wymienionych w powyższym tekście. Określ, czy są to kwasy tlenowe czy beztlenowe.
Procesem umożliwiającym uwalnianie jonów z nawozów jest dysocjacja elektrolityczna soli. Na podstawie równań dysocjacji i obliczeń rozstrzygnij i uzasadnij, która sól – azotan(V) magnezu czy siarczan(VI) magnezu – dostarczy roślinom więcej jonów magnezu, jeżeli użyto 1 g każdej z soli.
Wskaż zestaw, w którym wymieniono produkty zawierające dużą ilość celulozy.
Lista rozwiązanych zadań
Oblicz masę 0,5 mola wapnia.
Oblicz masę 5 moli węglanu potasu.
Zaprojektuj doświadczenie, w którego wyniku można otrzymać siarczan(VI) baru. a) Wybierz odpowiednie odczynniki: wybierz bar, wodorkotenek baru, chlorek baru, siarczan(VI) potasu, woda destylowana. b) Narysuj schemat doświadczenia. c) Podaj obserwacje i sformułuj wniosek. d) Napisz w formie cząsteczkowej i jonowej skrócone równanie reakcji chemicznej.
Oblicz masę 3 moli ołowiu.
Surowcami do produkcji sody (węglanu sodu) są tlenek węgla(IV) otrzymywany przez prażenie wapienia oraz solanka, czyli wodny roztwór NaCl. Tlenek węgla(IV) słabo rozpuszcza się w wodzie i w bardzo małym stopniu w niej reaguje. Dlatego w celu uzyskania odpowiednio dużego stężenia jonów wodorowęglanowych przed wprowadzeniem CO2 solankę nasyca się amoniakiem, aby uzyskać roztwór zasadowy. Napisz w formie jonowej dwa równania reakcji, które przebiegają kolejno w tym roztworze: a) amoniaku z wodą, b) powstawania jonuwodorowęglanowego.
Lista rozwiązanych zadań
Wykonaj doświadczenie chemiczne przedstawione na schemacie.
Napisz równania reakcji otrzymywania chlorku sodu i azotanu(V) baru trzema wybranymi sposobami.
Napisz i uzgodnij równania reakcji chemicznych oznaczonych na schematach cyframi (dla punktu a).
Napisz i uzgodnij równania reakcji chemicznych oznaczonych na schematach cyframi (dla punktu b).
Uzupełnij i uzgodnij równania reakcji chemicznych zachodzących między podanymi substratami.
Odpowiedzi do zadań z chemii
Rozwiązywanie zadań z chemii online to także doskonały sposób, by sprawdzić, ile już wiesz. Przeglądaj odpowiedzi, poznawaj rozwiązania do konkretnych poleceń i określ, który materiał nie wymaga już powtórzenia, a nad którym musisz jeszcze popracować. W ten sposób zaplanujesz swoje przygotowania do sprawdzianu, ale także ważnych egzaminów.
Twoją szkolną zmorą jest chemia? Odpowiedzi do zadań pomogą Ci ją zrozumieć. Często uczniowie posiadają potrzebną wiedzę, ale nie potrafią zrozumieć polecenia. Sprawdzając na naszej stronie rozwiązania, możesz utrwalić formy poleceń i połączyć je z konkretnymi odpowiedziami. Nawet najtrudniejsze zadanie domowe czy praca klasowa nie zestresują Cię, bo w kilka chwil będziesz wiedzieć, jak rozwiązać to zagadnienie. Już dziś poznaj stronę odpowiedzi.pl i sprawdź, jak przyjemna może okazać się nauka chemii.