Rozwiązania zadań z chemii

Zmień widok

Chemia 4. Zakres rozszerzony Podręcznik

Wydawnictwo: Operon

ISBN: 9788381972420

Rok wydania: 2022

Przedmiot: Chemia

Chemia 4. Zakres podstawowy i rozszerzony Zbiór zadań

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 9788302205736

Rok wydania: 2022

Przedmiot: Chemia

Chemia 4. Zakres rozszerzony Podręcznik

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 9788302203145

Rok wydania: 2022

Przedmiot: Chemia

Chemia 1. Zakres rozszerzony Podręcznik

Wydawnictwo: OE Pazdro

ISBN: 9788375941746

Rok wydania: 2019

Przedmiot: Chemia

Chemia 1. Zakres podstawowy Podręcznik

Wydawnictwo: OE Pazdro

ISBN: 9788375941753

Rok wydania: 2019

Przedmiot: Chemia

To jest chemia 1. Zakres rozszerzony Podręcznik

Wydawnictwo: Nowa Era

ISBN: 9788326735660

Rok wydania: 2019

Przedmiot: Chemia

Chemia Nowej Ery 7 Podręcznik

Wydawnictwo: Nowa Era

ISBN: 9788326745447

Rok wydania: 2023

Przedmiot: Chemia

Chemia Nowej Ery 7 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: Nowa Era

ISBN: 9788326747120

Rok wydania: 2023

Przedmiot: Chemia

Chemia 7 Zbiór zadań

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-6911-3

Rok wydania: 2017

Przedmiot: Chemia

Chemia 8 Podręcznik

Wydawnictwo: OE Pazdro

ISBN: 978-83-759-4161-6

Rok wydania: 2018

Przedmiot: Chemia

Chemia 8 Podręcznik

Wydawnictwo: MAC

ISBN: 978-83-822-7101-0

Rok wydania: 2021

Przedmiot: Chemia

Chemia 8 Zbiór zadań

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-7497-1

Rok wydania: 2018

Przedmiot: Chemia

Chemia 8 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: OE Pazdro

ISBN: 978-83-759-4157-9

Rok wydania: 2018

Przedmiot: Chemia

Chemia 8 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: MAC

ISBN: 978-83-822-7108-9

Rok wydania: 2021

Przedmiot: Chemia

Ciekawa chemia 8 Podręcznik

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-7487-2

Rok wydania: 2018

Przedmiot: Chemia

Ciekawa chemia 8 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-7488-9

Rok wydania: 2018

Przedmiot: Chemia

Świat chemii 8 Podręcznik

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-8-30-217423-0

Rok wydania: 2018

Przedmiot: Chemia

Świat chemii 8 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-7424-7

Rok wydania: 2018

Przedmiot: Chemia

Świat chemii 7 Podręcznik

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-6876-5

Rok wydania: 2017

Przedmiot: Chemia

Ciekawa chemia 7 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-6905-2

Rok wydania: 2017

Przedmiot: Chemia

Ciekawa chemia 7 Podręcznik

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-6904-5

Rok wydania: 2017

Przedmiot: Chemia

Świat chemii 7 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: WSiP

ISBN: 978-83-021-6877-2

Rok wydania: 2017

Przedmiot: Chemia

Chemia 7 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: MAC

ISBN: 978-83-787-3991-3

Rok wydania: 2020

Przedmiot: Chemia

Chemia 7 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: OE Pazdro

ISBN: 978-83-759-4151-7

Rok wydania: 2017

Przedmiot: Chemia

Chemia 7 Zeszyt ćwiczeń

Wydawnictwo: OPERON

ISBN: 978-83-787-9587-2

Rok wydania: 2017

Przedmiot: Chemia

Ostatnio przygotowane rozwiązania z Chemia

Lista rozwiązanych zadań

Kwas fosforowy(V) H3PO4 otrzymywano do niedawna w wyniku działania kwasem siarkowym(VI) H2SO4 na fluoroapatyty Ca5F(PO4)3 wydobywane z ziemi. W tej technologii powstawał jako produkt uboczny fosfogips, czyli silnie zakwaszona mieszanina siarczanu wapnia CaSO4 i fluorku wapnia CaF2. Fosfogips składowano jako odpad, co stanowiło zagrożenie dla zdrowia, gdyż w środowisku kwasowym z fluorku wapnia powstawał gazowy, toksyczny fluorowodór H2F2.2Ca5F(PO4)3(S) + 9H2SO4(aq) → 6H3PO4(aq) + 9CaSO4(s) + CaF2(S)Tę technologię zastąpiona nowszą, w której fluoroaparyty prażono z węglem C (koksem) i tlenkiem krzemu SiO2 (piaskiem), a uzyskany w ten sposób elementarny fosfor P4 spalano w powietrzu do tlenku P4O10, który następnie rozpuszczano w wodzie z utworzeniem kwasu fosforowego(V) H3PO4. W tej reakcji również powstają produkty uboczne: krzemian wapnia CaSiO4, fluorek wapnia CaF2 i tlenek węgla(IV) CO2. Krzemian wapnia nie jest szkodliwy dla środowiska (stanowi pospolity składnik gleby i skał), a fluorek wapnia CaF2 nie rozkłada się do fluorowodoru, gdyż odpady mają odczyn obojętny. Sumarycznie nową technologię otrzymywania kwasu fosforowego(V) można przedstawić w następujący sposób:4Ca5F(PO4)3(S) + 18SiO2(S) + 15C(S) + 15O2(g) + 18H2O → 12H3PO4(aq) + 18CaSiO3(s) + 2CaF2(S) + 15CO2(g)Przeanalizuj oba równania reakcji, a następnie:c) wskaż ewentualne wady nowej technologii w kontekście 12 zasad zielonej chemii.

Zadanie Ćwiczenie 6. Podpunkt c) Strona 173

Kwas fosforowy(V) H3PO4 otrzymywano do niedawna w wyniku działania kwasem siarkowym(VI) H2SO4 na fluoroapatyty Ca5F(PO4)3 wydobywane z ziemi. W tej technologii powstawał jako produkt uboczny fosfogips, czyli silnie zakwaszona mieszanina siarczanu wapnia CaSO4 i fluorku wapnia CaF2. Fosfogips składowano jako odpad, co stanowiło zagrożenie dla zdrowia, gdyż w środowisku kwasowym z fluorku wapnia powstawał gazowy, toksyczny fluorowodór H2F2.2Ca5F(PO4)3(S) + 9H2SO4(aq) → 6H3PO4(aq) + 9CaSO4(s) + CaF2(S)Tę technologię zastąpiona nowszą, w której fluoroaparyty prażono z węglem C (koksem) i tlenkiem krzemu SiO2 (piaskiem), a uzyskany w ten sposób elementarny fosfor P4 spalano w powietrzu do tlenku P4O10, który następnie rozpuszczano w wodzie z utworzeniem kwasu fosforowego(V) H3PO4. W tej reakcji również powstają produkty uboczne: krzemian wapnia CaSiO4, fluorek wapnia CaF2 i tlenek węgla(IV) CO2. Krzemian wapnia nie jest szkodliwy dla środowiska (stanowi pospolity składnik gleby i skał), a fluorek wapnia CaF2 nie rozkłada się do fluorowodoru, gdyż odpady mają odczyn obojętny. Sumarycznie nową technologię otrzymywania kwasu fosforowego(V) można przedstawić w następujący sposób:4Ca5F(PO4)3(S) + 18SiO2(S) + 15C(S) + 15O2(g) + 18H2O → 12H3PO4(aq) + 18CaSiO3(s) + 2CaF2(S) + 15CO2(g)Przeanalizuj oba równania reakcji, a następnie:b) wskaż zalety stosowania nowej technologii.

Zadanie Ćwiczenie 6. Podpunkt b) Strona 173

Czas połowicznego rozpadu w środowisku pestycydu o nazwie endosulfan wynosi 7 dni. Oblicz, po jakim czasie (wyrażonym w tygodniach) 93,75% endosulfanu wprowadzonego do środowiska ulegnie rozłożeniu.

Zadanie Ćwiczenie 5. Strona 173

Kwas fosforowy(V) H3PO4 otrzymywano do niedawna w wyniku działania kwasem siarkowym(VI) H2SO4 na fluoroapatyty Ca5F(PO4)3 wydobywane z ziemi. W tej technologii powstawał jako produkt uboczny fosfogips, czyli silnie zakwaszona mieszanina siarczanu wapnia CaSO4 i fluorku wapnia CaF2. Fosfogips składowano jako odpad, co stanowiło zagrożenie dla zdrowia, gdyż w środowisku kwasowym z fluorku wapnia powstawał gazowy, toksyczny fluorowodór H2F2.2Ca5F(PO4)3(S) + 9H2SO4(aq) → 6H3PO4(aq) + 9CaSO4(s) + CaF2(S)Tę technologię zastąpiona nowszą, w której fluoroaparyty prażono z węglem C (koksem) i tlenkiem krzemu SiO2 (piaskiem), a uzyskany w ten sposób elementarny fosfor P4 spalano w powietrzu do tlenku P4O10, który następnie rozpuszczano w wodzie z utworzeniem kwasu fosforowego(V) H3PO4. W tej reakcji również powstają produkty uboczne: krzemian wapnia CaSiO4, fluorek wapnia CaF2 i tlenek węgla(IV) CO2. Krzemian wapnia nie jest szkodliwy dla środowiska (stanowi pospolity składnik gleby i skał), a fluorek wapnia CaF2 nie rozkłada się do fluorowodoru, gdyż odpady mają odczyn obojętny. Sumarycznie nową technologię otrzymywania kwasu fosforowego(V) można przedstawić w następujący sposób:4Ca5F(PO4)3(S) + 18SiO2(S) + 15C(S) + 15O2(g) + 18H2O → 12H3PO4(aq) + 18CaSiO3(s) + 2CaF2(S) + 15CO2(g)Przeanalizuj oba równania reakcji, a następnie:a) oblicz ekonomikę atomów dla obu technologii.

Zadanie Ćwiczenie 6. Podpunkt a) Strona 173

Odważono próbkę 1 kg suchej gleby. Przesypano ją do cylindra miarowego, aby zmierzyć jej objętość nasypową, która wyniosła 610 cm3. Następnie glebę zwilżono w taki sposób, że puste przestrzenie między ziarnami gleby zostały całkowicie wypełnione wodą. Masa mokrej ziemi wyniosła 1,23 kg. Oblicz, jaki procent objętości suchej gleby zajmowało powietrze.

Zadanie Ćwiczenie 4. Strona 173

Lista rozwiązanych zadań

Wybierz zdania prawdziwe dotyczące disacharydów: maltozy, laktozy, celobiozy i sacharozy.A. Wszystkie podane disacharydy, z wyjątkiem sacharozy, wykazują właściwości redukujące.B. Maltoza i sacharoza mają w swoich cząsteczkach wiązanie -1,4-O -glikozydowe.C. Laktoza i celobioza mają w swoich cząsteczkach wiązanie -1,4-O-glikozydowe.D. Przedstawione disacharydy zbudowane są tylko z reszt D-glukozy.

Zadanie Zadanie zadanie 30. Strona 178

Wybierz zdania prawdziwe dotyczące mocznika.A. Mocznik jest diamidem kwasu węglowego.B. Odczyn wodnego roztworu mocznika jest mocno zasadowy.C. W reakcji z kwasem azotowym(V) związek ten tworzy sól dobrze rozpuszczalną w wodzie.D. Otrzymany z mocznika biuret w środowisku zasadowym wraz z jonami i miedzi(II) odpowiada za fioletowe zabarwienie roztworu.

Zadanie Zadanie zadanie 29. Strona 178

W układzie przeprowadzono reakcję kondensacji glicyny i alaniny, która prowadzi do powstania różnych dipeptydów. Poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.1. W wyniku reakcji w układzie mogą powstać cztery różne dipeptydy.2. Jeden z dipeptydów powstających w układzie ma dwa wiązania peptydowe.3. Jeden z dipeptydów nie zawiera asymetrycznych atomów węgla.4. Jeden z dipeptydów daje pozytywny wynik reakcji ksantoproteinowej.5. Cząsteczka jednego z dipeptydów zawiera dwa asymetryczne atomy węgla.

Zadanie Zadanie zadanie 28. Strona 177

W poniższej tabeli podano kilka właściwości sacharozy.Sacharoza:· Rozpuszczalność w wodzie w temperaturze 20C: 204 g/ 100 g wody.· Rozpuszczalność w wodzie w temperaturze 60C: 288 g/ 100 g wody.· Standardowa molowa entalpia tworzenia: -2226,1 kJ/mol.· Standardowa molowa entalpia spalania: -5640,2 kJ/mol.· Molowe ciepło właściwe: 427 J/(mol· K).Wykonaj następujące polecenia.Oblicz, ile ciepła musi zaabsorbować bez strat próbka sacharozy o masie 114 g, aby jej temperatura wzrosła o 10 °C. Wynik podaj w zaokrągleniu do jedności.

Zadanie Zadanie zadanie 27. Podpunkt d) Strona 177

W poniższej tabeli podano kilka właściwości sacharozy.Sacharoza:· Rozpuszczalność w wodzie w temperaturze 20C: 204 g/ 100 g wody.· Rozpuszczalność w wodzie w temperaturze 60C: 288 g/ 100 g wody.· Standardowa molowa entalpia tworzenia: -2226,1 kJ/mol.· Standardowa molowa entalpia spalania: -5640,2 kJ/mol.· Molowe ciepło właściwe: 427 J/(mol· K).Wykonaj następujące polecenia.Oblicz standardową molową entalpię tworzenia tlenku węgla(IV), jeżeli wiadomo, że podczas spalania sacharozy powstaje woda w stanie ciekłym, której standardowa molowa entalpia tworzenia wynosi -285,83 kl/mol.

Zadanie Zadanie zadanie 27. Podpunkt c) Strona 177

Lista rozwiązanych zadań

Uczeń otrzymał od nauczyciela próbkę disacharydu będącego bezbarwnym, bezwonnym ciałem stałym, które bardzo dobrze rozpuszczało się w wodzie. Zadaniem ucznia było doświadczalne ustalenie, czy disacharyd ten jest sacharozą, czy celobiozą. W celu wykonania zadania uczeń wsypał porcję disacharydu do probówki z alkaliczną zawiesiną wodorotlenku miedzi(II) i po wymieszaniu zawartości naczynie umieścił w zlewce z gorącą wodą. W probówce z upływem czasu zachodziły zmiany, które uczeń dokumentował w formie poniższych zdjęć 1–4. Oblicz masę disacharydu, którą uczeń wsypał do probówki, jeśli uzyskany przez niego pomarańczowoczerwony osad ważył 0,29 g. Przyjmij, że pozostałe substraty reakcji były użyte w nadmiarze, a reakcja zachodziła ze 100-procentową wydajnością.

Zadanie Zadanie 23 Podpunkt c) Strona 286

Uczeń otrzymał od nauczyciela próbkę disacharydu będącego bezbarwnym, bezwonnym ciałem stałym, które bardzo dobrze rozpuszczało się w wodzie. Zadaniem ucznia było doświadczalne ustalenie, czy disacharyd ten jest sacharozą, czy celobiozą. W celu wykonania zadania uczeń wsypał porcję disacharydu do probówki z alkaliczną zawiesiną wodorotlenku miedzi(II) i po wymieszaniu zawartości naczynie umieścił w zlewce z gorącą wodą. W probówce z upływem czasu zachodziły zmiany, które uczeń dokumentował w formie poniższych zdjęć 1–4. Napisz w zeszycie równanie reakcji zachodzącej w czasie opisanego doświadczenia. Pamiętaj, że środowisko reakcji miało odczyn zasadowy.

Zadanie Zadanie 23 Podpunkt b) Strona 286

Uczeń otrzymał od nauczyciela próbkę disacharydu będącego bezbarwnym, bezwonnym ciałem stałym, które bardzo dobrze rozpuszczało się w wodzie. Zadaniem ucznia było doświadczalne ustalenie, czy disacharyd ten jest sacharozą, czy celobiozą. W celu wykonania zadania uczeń wsypał porcję disacharydu do probówki z alkaliczną zawiesiną wodorotlenku miedzi(II) i po wymieszaniu zawartości naczynie umieścił w zlewce z gorącą wodą. W probówce z upływem czasu zachodziły zmiany, które uczeń dokumentował w formie poniższych zdjęć 1–4. Napisz w zeszycie, czy wykonane doświadczenie pozwoliło uczniowi zrealizować zadanie. Jeśli tak, podaj również, który disacharyd (sacharozę czy celobiozę) otrzymał.

Zadanie Zadanie 23 Podpunkt a) Strona 286

Badano zawartość tlenu wodzie metodą Winklera. Do analizy wzięto 1 dm3 wody, a podczas miareczkowania zużyto 18 cm3 tiosiarczanu(VI) sodu o stężeniu 0,03 mol/dm3.Oblicz zawartość tlenu w badanej wodzie w mg/dm3.

Zadanie Zadanie 22 Podpunkt b) Strona 285

Badano zawartość tlenu wodzie metodą Winklera. Do analizy wzięto 1 dm3 wody, a podczas miareczkowania zużyto 18 cm3 tiosiarczanu(VI) sodu o stężeniu 0,03 mol/dm3.Oceń, czy badana woda była nasycona tlenem, jeżeli jej temperatura wynosiła 15°C.

Zadanie Zadanie 22 Podpunkt c) Strona 285

Lista rozwiązanych zadań

W naczyniu zamkniętym o objętości 1 dm3 umieszczono 1 mol substratu A, 4 mole substratu B, a następnie zainicjowano reakcję o równaniu:A(g) + 2 B(g)« 2 C(g) + 3 D(g)Oblicz wartość stężeniowej stałej równowagi reakcji, jeżeli wiadomo, że w chwili osiągnięcia stanu równowagi, jej wydajność wynosiła 60%.Wynik podaj z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Zadanie Pytanie 9 Strona 389

Dana jest reakcja chemiczna, której stan równowagi opisuje równanie: H2(g) + Cl2(g) « 2 HCl(g). Oblicz, w jakim stosunku molowym zmieszano substraty reakcji, jeżeli wiadomo, że do momentu ustalenia się stanu równowagi reakcji przereagowało 75% chloru, a stężeniowa stała równowagi K = 10.

Zadanie Pytanie 10 Strona 389

Do naczynia reakcyjnego, w którym uprzednio ustalił się stan równowagi, w czasie t wprowadzono dodatkową porcję substratu A i mierzono, jak zmienia się stężenie produktu B po zakłóceniu stanu równowagi. Stwierdzono, że po pewnym czasie w naczyniu ustalił się nowy stan równowagi.Ustal, który wykres najlepiej ilustruje przebieg wykonanego doświadczenia. Swój wybór uzasadnij.

Zadanie Pytanie 8 Strona 389

Pewną reakcję, przebiegającą w fazie gazowej, przeprowadzono w naczyniu zamkniętym o stałej objętości. Pomiary zawartości substratu w mieszaninie poreakcyjnej prowadzono wielokrotnie w różnych warunkach temperatury i ciśnienia, a zebrane dane zostały zilustrowane na wykresie:Wybierz stechiometryczne równanie reakcji, wskazując, której przebieg badano:· A(g) + B(g)® C(g) + D(g)· 2 A(g) + B(g)® C(g) + D(g)· A(c) + B(g)® C(g) + D(c)· A(g) + B(g)® 2 C(g) + D(g)

Zadanie Pytanie 7 Podpunkt b) Strona 389

Pewną reakcję, przebiegającą w fazie gazowej, przeprowadzono w naczyniu zamkniętym o stałej objętości. Pomiary zawartości substratu w mieszaninie poreakcyjnej prowadzono wielokrotnie w różnych warunkach temperatury i ciśnienia, a zebrane dane zostały zilustrowane na wykresie:Ustal efekt termiczny reakcji, wskazując, czy jest ona egzotermiczna czy endotermiczna. Swój wybór uzasadnij.

Zadanie Pytanie 7 Podpunkt a) Strona 389

Odpowiedzi do zadań z chemii

Znajomość układu okresowego pierwiastków, setek wzorów i przekształceń, a także wielu procesów chemicznych może zniechęcić wielu uczniów do nauki. Świat chemii jest naprawdę piękny, ale jednocześnie niezwykle złożony i trudny. Aby poprawnie rozwiązać niejedno zadanie, musimy nie tylko znać chemiczne zagadnienia, ale również opanować matematykę, biologię czy fizykę. Dlatego wielu uczniów, zwłaszcza tych bez smykałki do nauk ścisłych, wiele godzin poświęca na odrabianie prac domowych czy przygotowanie się do sprawdzianu. Interesuje Cię strona do rozwiązywania zadań z chemii? Poznaj odpowiedzi.pl – serwis edukacyjny, w którym znajdziesz niezwykle szeroką bazę materiałów i zadań, które pozwolą Ci krok po kroku prześledzić rozwiązanie.
Nie obawiaj się, że nie znajdziesz tu swojej pracy domowej czy zagadnień ze szkolnego podręcznika. Oferujemy odpowiedzi do zadań z chemii do podręczników, ćwiczeń i repetytoriów najpopularniejszych wydawnictw jak Nowa Era, Operon, WSiP i wiele, wiele więcej! Znajdziesz tu zadania dopasowane do poszczególnych poziomów i etapów edukacyjnych. Chcesz poznać chemię na podstawowym poziomie? Sprawdź właściwą odpowiedź, przygotuj się do sprawdzianu z naszym serwisem. A może z chemią wiążesz swoją przyszłość, więc interesują Cię materiały dostosowane do rozszerzenia? Doskonale trafiłeś! Rozwiązywanie zadań z chemii na poziomie rozszerzonym to nie lada wyzwanie. Z nami poznasz odpowiedzi, które pomogą Ci usystematyzować wiedzę, utrwalić materiał czy poznać inne, kreatywne metody na rozwiązanie danego problemu. Zaskocz nauczyciela chemii swoją wiedzą, którą utrwaliłeś ze stroną odpowiedzi.pl i wspinaj się po kolejnych szczeblach umiejętności!
Chemia to także świat wzorów, w których nawet najdrobniejsza zmiana kolejności wykonywania zadań może sprowadzić ucznia na manowce. Dlatego, aby poznać potrzebne schematy i metody rozpisywania zadań, sprawdź rozwiązania zadań z chemii, które znajdziesz na naszej stronie. Dzięki nim powtórzysz przed sprawdzianem krok po kroku, jak rozwiązać polecenie, utrwalisz wzory. Nie musisz współpracować z korepetytorem czy prosić rodziców o pomoc. Samodzielnie poznasz poprawne odpowiedzi i wyciągniesz wnioski. Taka nauka jest efektywniejsza, jeśli sam przetworzyć dane, dojdziesz do ważnych konkluzji. Nie zapominaj, że z nami uczysz się także w swoim tempie. Bez pośpiechu możesz wrócić do trudnych zadań i dokładnie je zrozumieć. W szkole nie zawsze tak jest. Czasem 45 minut to za mało na dokładne rozwiązywanie zadań. Chemia to zbyt trudny przedmiot, by zrozumieć złożone zagadnienia w krótkim czasie jednej lekcji. Dlatego, jeśli nie wiesz, jak poradzić sobie z chemicznym wyzwaniem, zajrzyj do naszej bazy odpowiedzi i poznaj tajniki rozwiązywania zadań.

Rozwiązywanie zadań z chemii online to także doskonały sposób, by sprawdzić, ile już wiesz. Przeglądaj odpowiedzi, poznawaj rozwiązania do konkretnych poleceń i określ, który materiał nie wymaga już powtórzenia, a nad którym musisz jeszcze popracować. W ten sposób zaplanujesz swoje przygotowania do sprawdzianu, ale także ważnych egzaminów.

Twoją szkolną zmorą jest chemia? Odpowiedzi do zadań pomogą Ci ją zrozumieć. Często uczniowie posiadają potrzebną wiedzę, ale nie potrafią zrozumieć polecenia. Sprawdzając na naszej stronie rozwiązania, możesz utrwalić formy poleceń i połączyć je z konkretnymi odpowiedziami. Nawet najtrudniejsze zadanie domowe czy praca klasowa nie zestresują Cię, bo w kilka chwil będziesz wiedzieć, jak rozwiązać to zagadnienie. Już dziś poznaj stronę odpowiedzi.pl i sprawdź, jak przyjemna może okazać się nauka chemii.