Lista zadań Strona 38

Strona 38
Pytanie 1. Podpunkt 1. Obejrzyj ilustracje i wskaż poprawne dokończenie każdego zdania. Ilustracja nawiązuje do religii mieszkańcówA − starożytnego Egiptu.B − starożytnej Mezopotamii.C − starożytnych Chin.D − starożytnej Palestyny. Pytanie 1. Podpunkt 2. Obejrzyj ilustracje i wskaż poprawne dokończenie każdego zdania. Ilustracja związana jest z religią.A − monoteistyczną.B − politeistyczną. Pytanie 1. Podpunkt 3. Obejrzyj ilustracje i wskaż poprawne dokończenie każdego zdania. Wydarzenia, do którego nawiązuje ilustracja, miało miejsceA − przed rewolucją neolityczną.B − po rewolucji neolitycznej. Pytanie 1. Podpunkt 4. Obejrzyj ilustracje i wskaż poprawne dokończenie każdego zdania. Postać, z którą związana jest ilustracja, toA − Abraham.B − Cheops.C − Mojżesz.D − Szy Huang-ti. Pytanie 2. Podpunkt 1. Na podstawie tekstu źródłowego wskaż poprawne dokończenia każdego zdania. Tekst został spisany na polecenieA − Mojżesza.B – Hammurabiego.C − Dawida.D − Salomona. Pytanie 2. Podpunkt 2. Na podstawie tekstu źródłowego wskaż poprawne dokończenia każdego zdania. Tekst powstałA − w starożytnych Chinach.B − w starożytnej Mezopotamii.C − w starożytnym Egipcie.D − W starożytnym królestwie Izraela. Pytanie 3. Na podstawie tekstu źródłowego wskaż zdania prawdziwe.A − Tekst powstał w czasach prehistorycznych.B − Z tekstu wynika, że wszyscy ludzie, których dotyczą przytoczone zapisy, mieli równe prawa.C − W państwie, w którym powstał tekst, część praw opierała się na zasadzie „oko za oko, ząb za ząb”.D − Tekst jest częścią świętej księgi określanej mianem Starego Testamentu. Pytanie 4. Na przykładzie starożytnych religii Egiptu oraz Izraela wyjaśnij różnice między politeizmem a monoteizmem. Pytanie 5. Scharakteryzuj organizację społeczeństwa starożytnego Egiptu. Omów funkcję pełnione przez poszczególne grupy ludności.