Lista zadań Strona 189

Strona 189
Ćwiczenie 5. Podpunkt a) Porównaj zdjęcie Helen Sobiralski z obrazami barokowymi. Przyjrzyj się powyższym obrazom oraz obrazowi zamieszczonemu na s. 187 podręcznika i wskaz elementy, którymi artystka mogła się zainspirować. Ćwiczenie 5. Podpunkt b) Porównaj zdjęcie Helen Sobiralski z obrazami barokowymi. Do jakich motywów wanitatywnych odwołała się fotografka? Ćwiczenie 5. Podpunkt c) Porównaj zdjęcie Helen Sobiralski z obrazami barokowymi. Wyjaśnij, na jakie aspekty ludzkiego życia zwracają uwagę te motywy? Ćwiczenie 6. Powiedz, gdzie na zdjęciu można znaleźć nawiązania do dostatku Kukanii? Ćwiczenie 7. Wyjaśnij, co artystka mówi o współczesności, odwołując się do dostatku Kukanii i motywu vanitas. Ćwiczenie 8. Czy zgadzasz się z tezą: Cockaignesque Helen Sobiralski jest wyrazem rozterek współczesnego człowieka? Przygotuj głos w dyskusji. Ćwiczenie projekt 1. Zapoznajcie się z twórczością malarzy barokowych (np. Caravaggia, El Greca, Velazqueza, Rembrandta, Rubensa, Vermeera, de La Toura) i wybierzcie motywy, które są – według was, uniwersalne. Ćwiczenie projekt 2. Określcie temat swojej fotografii. Ćwiczenie projekt 3. Zaplanujcie etapy pracy nad zdjęciem:– Wybierzcie osoby odpowiedzialne za zaaranżowanie przestrzeni oraz przygotowanie kostiumów, rekwizytów i modeli.– Zdecydujcie, jaka rolę będzie odgrywało światło, i wyznaczcie osobę, która będzie pełniła funkcję oświetleniowca.– zorganizujcie sesję zdjęciową. Ćwiczenie projekt 4. Po wykonaniu zdjęć wspólnie wybierzcie jedno, które najlepiej oddaje waszą koncepcję. W swym wyborze kierujcie się poziomem artystycznym i wyrazistymi nawiązaniami do baroku i współczesności. Ćwiczenie projekt 5. Zatytułujcie zdjęcie. Ćwiczenie projekt 6. Przygotujcie wystawę waszych prac i zaproście na nią inne klasy. Przeprowadźcie debatę na temat: Czy kultura baroku jest nadal aktualna? Ćwiczenie projekt − zadanie wprowadzające Dobierzcie się w kilkuosobowe grupy. Zadaniem każdej z nich jest wykonie zdjęcia pt. Barokowe inspiracje. Fotografia powinna uwzględniać inspiracje twórczością barokową i jednocześnie podejmować temat bliski współczesnemu człowiekowi.