Lista zadań Strona 131

Strona 131
Podpunkt a) Scharakteryzuj bohaterkę liryczną utworu. W tym celu wykonaj polecenia. Jak podmiot liryczny opisuje swoją kochankę?- Wskaż odpowiednie fragmenty.- Nazwij zastosowane środki stylistyczne. Podpunkt b) Scharakteryzuj bohaterkę liryczną utworu. W tym celu wykonaj polecenia. Jaki obraz kobiety wyłania się z tego opisu? Ustal, jaką funkcję w jej kreacji pełni zastosowanie kontrastu. Zadanie 1. Powiedz, kto jest nadawcą, a kto – adresatem wypowiedzi poetyckiej. Zadanie 2. Z jakiej perspektywy czasowi wypowiada się osoba mówiąca? Zadanie 4. Czy znajdujesz w sonecie Langego potwierdzenie spostrzeżeń Wojciecha Gutowskiego? Uzasadnij swoje zdanie odwołując się do utworu. Zadanie 5. Nazwij uczucia, które wywołuje w osobie mówiącej bohaterka liryczna. Zadanie 6. Zinterpretuj tytuł w kontekście całego utworu. Odwołaj się do informacji na temat Lilith (s. 130). Zadanie podsumowujące; 1. Porównaj obrazy miłości i kobiety w analizowanych wierszach. Uzupełnij tabelę. Kazimierz Przerwa-Tetmajer Lubię, kiedy kobieta…Antoni Lange LilithObraz miłości……Obraz kobiety…… Zadanie podsumowujące; 2. Na podstawie omówionych utworów porozmawiajcie o tym, czy miłość zmysłowa mogła przynieść ukojenie młodopolskich niepokojów duszy. Zadanie podsumowujące; 3. Jakie dostrzegasz podobieństwa, a jakie różnice w wizerunku kobiety jako obiektu męskiej adoracji: w sonetach Petrarki, literaturze romantycznej i poezji młodopolskiej. Zadanie podsumowujące; 4. Różne sposoby ukazywania tematyki miłosnej. Przygotuj prezentację, w której wykorzystasz poznane na lekcji języka polskiego teksty kultury oraz podasz własne przykłady.