Lista zadań Strona 158

Strona 158
Podpunkt a) Uzupełnijcie tabelę dotyczącą pejzażu górskiego przedstawionego w sonetach, a następnie wykonajcie polecenia. W jaki sposób został ukazany krzak dzikiej róży, a w jaki limba? Rozpoznajcie dominujące środki artystyczne i określcie ich funkcję. Podpunkt b) Uzupełnijcie tabelę dotyczącą pejzażu górskiego przedstawionego w sonetach, a następnie wykonajcie polecenia. Co się dzieje z różą i limbą podczas zmian pejzażu w kolejnych sonetach. Podpunkt c) Uzupełnijcie tabelę dotyczącą pejzażu górskiego przedstawionego w sonetach, a następnie wykonajcie polecenia. Ustalcie, jaką funkcję pełnią elementy malarskie i dźwiękowe. Podpunkt d) Uzupełnijcie tabelę dotyczącą pejzażu górskiego przedstawionego w sonetach, a następnie wykonajcie polecenia. Określcie symboliczne znaczenia krzaku dzikiej róży i limby. Zadanie 1. Dobierzcie się w cztery grupy i narysujcie lub namalujcie pejzaż przedstawiony w kolejnych sonetach cyklu. Zwróćcie uwagę na bohaterów, tło, na którym zostali ukazani, oraz na zastosowaną kolorystykę. Porównajcie swoje prace i porozmawiajcie o tym, jak się zmienia krajobraz przedstawiony w utworach. Zadanie 3. Wskażcie i zinterpretujcie inne symbole obecne w utworze. Zadanie 4. Jaką prawdę o sytuacji człowieka w świecie odkrywają sonety Kasprowicza? Zadanie 5. Co ocala, a co jest źródłem zniszczenia? Odpowiedz na podstawie analizowanych sonetów. Zadanie 6. Udowodnij obecność poetyki impresjonizmu w utworze. Jaką funkcję pełni obrazowanie impresjonistyczne? Zadanie 7. Jakie widzisz związki cyklu sonetów Kasprowicza z Sonetami krymskimi Mickiewicza. Zwróć uwagę na budowę utworów oraz sposób wykorzystania pejzażu. Zadanie podsumowujące Przeczytaj tekst Zenona Przesmyckiego, a następnie odpowiedz na pytania: - Co – według Przesmyckiego – wyróżnia prawdziwego artystę?- Co – zdaniem autora – jest istotą wielkiej sztuki?