III liceum
Język polski
Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
Lista zadań Strona 193
Strona 193
- Strona 29
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 50
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 66
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 77
- Strona 79
- Strona 84
- Strona 87
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 119
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 131
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 144
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 172
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 192
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 209
- Strona 212
- Strona 213
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 218
- Strona 219
- Strona 225
- Strona 227
- Strona 230
- Strona 235
- Strona 238
- Strona 240
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 255
- Strona 258
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 263
- Strona 264
- Strona 266
- Strona 267
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 279
- Strona 280
- Strona 284
- Strona 286
- Strona 292
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 299
- Strona 301
- Strona 302
- Strona 305
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 310
Zadanie podsumowujące; diagnoza polskiego inteligenta; 1.
Scharakteryzuj inteligencję i chłopstwo na podstawie omówionych fragmentów. Odwołaj się również do poprzedniego tematu (s.187-189). Przygotuj odpowiedź w formie mapy myśli.
Zadanie podsumowujące; diagnoza polskiego inteligenta; 2.
Udowodnij, że Stanisław Wyspiański zrywa w Weselu z polskimi mitami romantycznymi i ideami pozytywistycznymi. Porównaj ukazane przez niego relacje pomiędzy inteligencją a chłopami z:- romantyczną ideą jedności narodowej wyrażoną w Psalmach przyszłości Zygmunta Krasińskiego:„Jeden tylko, jeden cud:Z Szlachtą Polską – polski Lud”;- pozytywistyczną koncepcją programy organicystycznego i powinności inteligencji wobec warstw niższych.
Zadanie pytanie 10.
Wyjaśnij, jak Czepca jako przedstawiciela chłopstwa charakteryzuje opis bójki z Żydem.
Zadanie pytanie 8.
Jakie różnice między inteligencją a chłopstwem ujawniają się w rozmowie bohaterów sceny? Co jest źródłem tych różnic?
Zadanie pytanie 9.
Powiedz, jak rozumiesz wypowiedź Czepca:„jakby kiedy co do czego, myśmy, - wi się, nie od tego; - ino kto by nos chcioł użyć –kosy wissom nad boiskiem”.