Lista zadań Strona 213

Strona 213
Podpunkt a) Literaturoznawczyni Ewa Miodońska-Brookes pisze: „Gdyby istniał słownik symboli polskiej kultury, hasło «chochoł» zajmowałoby w nim poczesne miejsce i Wyspiańskiemu musiałaby przypaść rola «ojca» tego symbolu”. Czy zgadzasz się z tą opinią? Uzasadnij swoją odpowiedź. Podpunkt b) Literaturoznawczyni Ewa Miodońska-Brookes pisze: „Gdyby istniał słownik symboli polskiej kultury, hasło «chochoł» zajmowałoby w nim poczesne miejsce i Wyspiańskiemu musiałaby przypaść rola «ojca» tego symbolu”. Zredaguj własną wersję hasła „chochoł”, która mogłaby się znaleźć w tym słowniku. Podpunkt c) Przeanalizuj didaskalia rozpoczynające wesele. Odpowiedz na pytanie – czy twoim zdaniem – Wyspiański w didaskaliach zapowiada problematykę dramatu. Uzasadnij swoje zdanie. Zadanie do całej lektury; 2. W jaki sposób autor kreuje obraz chłopów? Omów pozytywne oraz negatywne przykłady. Zadanie do całej lektury; 3. Które epizody z historii Polski są przywołane w dramacie? W jakim celu? Zadanie do całej lektury; 4. Wykaż, że utwór pełni funkcję alertu w sprawie narodowej. Zadanie do całej lektury; 5. Przedstaw kreacje wybranych postaci kobiecych. Zadanie symboliczny finał dramatu; 11. Jaką rolę przypisuje Chochołowi Aniela Łempicka? Czy zgadzasz się z autorką tekstu? Uzasadnij swoje zdanie. Zadanie symboliczny finał dramatu; 12. Porównaj sposób ukazania i funkcję motywu tańca w Weselu Wyspiańskiego i Panu Tadeuszu Mickiewicza. Zadanie symboliczny finał dramatu; 14. Udowodnij, że ostatnie sceny Wesela są kwintesencją symbolizmu w dramacie.