III liceum
Język polski
Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
Lista zadań Strona 219
Strona 219
- Strona 29
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 50
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 66
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 77
- Strona 79
- Strona 84
- Strona 87
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 119
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 131
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 144
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 172
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 209
- Strona 212
- Strona 213
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 218
- Strona 225
- Strona 227
- Strona 230
- Strona 235
- Strona 238
- Strona 240
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 255
- Strona 258
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 263
- Strona 264
- Strona 266
- Strona 267
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 279
- Strona 280
- Strona 284
- Strona 286
- Strona 292
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 299
- Strona 301
- Strona 302
- Strona 305
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 310
Podpunkt a)
Przeanalizuj przestrzeń sceniczną i scenografię. Opisz wnętrze chaty i przestrzeń zewnętrzną. Zwróć uwagę na kolorystykę.
Podpunkt b)
Przeanalizuj przestrzeń sceniczną i scenografię. Powiedz, w którym momencie zostaje wprowadzona nowa przestrzeń sceniczna. Jak oceniasz ten pomysł inscenizacyjny i scenograficzny.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 1.
Omów rozwiązania inscenizacyjne i dekompozycyjne wykorzystane w początkowych scenach spektaklu. Weź pod uwagę:- funkcję motywu robienia zdjęć,- wystrój domu weselnego,- inną niż u Wyspiańskiego funkcję stołu,- zmianę w układzie dialogów.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 10.
Jak reżyser ukazał finałowe sceny Wesela? Obejrzyj fragment od 96'11" do końca i wyjaśnij, na czym polegają zmiany w stosunku do dramatu?
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 11.
Jak się kończy spektakl Kostrzewskiego? Przedstaw interpretację tej sceny.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 12.
Omów spektakl Kostrzewskiego jako komentarz do współczesnej rzeczywistości.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 2.
Przedstaw wybraną kreację aktorską, którą uważasz za szczególnie interesującą.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 3.
Omów napięcia między bohaterami. Odpowiedz na pytania.- Jakie są źródła tych napięć?- W czym się przejawiają?- Jak sposób filmowania je podkreśla?
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 4.
Omów kreację Chochoła. Uwzględnij:- okoliczności wprowadzenia tej postaci (36'39" – 38'18")- jej wygląd i sposób poruszania się,- wpływ na zachowanie gości weselnych.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 5.
Ustal, w jaki sposób budowane jest napięcie w spektaklu. Weź pod uwagę m.in. wykorzystanie muzyki i motywu tańca.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 7.
Omów, w jaki sposób reżyser przedstawił spotkania bohaterów ze zjawami. Odpowiedz na pytania. - Jak ukazał kolejne zjawy? Zwróć uwagę na ich wygląd i zachowanie.- Jakie zmiany w porównaniu z dramatem wprowadził w tych scenach?- Jaki efekt osiągnął dzięki tym zabiegom.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 8.
Zinterpretuj scenę poszukiwania przez Jaśka zagubionego rogu. Weź pod uwagę zwielokrotnienie tego rekwizytu.
Zadanie po obejrzeniu spektaklu; 9.
Wskaż rozwiązania, które uwspółcześniają wizję Wyspiańskiego.