Lista zadań Strona 274

Strona 274
Zadanie lektura 11 Reymont w swojej powieści przedstawiającej życie tradycyjnej wsi wprowadza rozbudowany wątek erotyczny. Rozważ, czym w ujęciu autora jest erotyzm. Zadanie lektura 12 Omów obrzędy wiejskie opisane przez Reymonta. Co dzięki temu zyskuje czytelnik? Zadanie lektura 13 Określ związek życia wiejskiego z porządkiem natury. Zadanie lektura 14 Przedstaw kontekst historyczny, w jakim się toczy akcja utworu. Zadanie lektura 15 Kim jest Roch i jaką rolę odgrywa w życiu wiejskiej społeczności? Zadanie lektura 16 Udowodnij, że w swojej powieści Reymont sięga do różnych estetyk: naturalizmu, impresjonizmu, symbolizmu. Odwołaj się do wybranych fragmentów powieści. Zadanie lektura 17 Wskaż w powieści fragmenty, w których autor wprowadził różne typy narratorów: „stylizatora młodopolskiego”, „wsiowego gadułę” i „realistyczne obserwatora”. Określ funkcję wykorzystania przez Reymonta różnych typów narracji. Zadanie lektura 18 Czy zgadzasz się, ze stwierdzeniem pisarza młodopolskiego Jana Augusta Kisielewskiego, że Chłopi to „odwieczna powieść chłopska”? Uzasadnij swoje zdanie. Zadanie lektura 19 Syn przeciwko ojcu, córka przeciw matce. Jaką rolę w kreacji bohatera odgrywają relacje rodzinne? W pracy odwołaj się do Chłopów Reymonta oraz wybranego utworu literackiego. Zadanie lektura 20 Jaki wpływ ma natura na życie człowieka? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, prezentując codzienne życie bohaterów Chłopów Reymonta oraz innych znanych ci postaci literackich. Zadanie lektura 21 Świat bez końca i początku. Rozwiń myśl, odnosząc się do życia wiejskiego ukazanego w Chłopach i wybranych utworach literackich. Zadanie lektura 22 Obejrzyj spektakl muzyczny na motywie powieści Chłopi w reżyserii Wojciecha Kościelniaka zrealizowany w teatrze Muzycznym w Gdyni (dostępny na TVP VOD).- Za pomocą jakiego zabiegu reżyser pokazał wiejską wspólnotę?- Do jakich bohaterów i wątków reżyser ogranicza przedstawienie? Jak myślisz, dlaczego?- Oceń celowość wyboru musicalu jako gatunku wypowiedzi scenicznej.