Lista zadań Strona 280

Strona 280
Podpunkt a) Przeczytaj fragment wydanej w 1973 r. powieści Edwarda Redlińskiego Konopielka. Czy dostrzegasz różnice między sposobami funkcjonowania stylizacji w analizowanym fragmencie Chłopów i w poniższym tekście? Podpunkt b) Powiedz, który fragment: Chłopów czy Konopielki jest łatwiejszy do zrozumienia dla współczesnego czytelnika. Uzasadnij swoją odpowiedź. Podpunkt c) Opracujcie zebrany materiał. Ustalcie, w jakim stopniu język waszych rozmówców jest nacechowany zmianami regionalnymi. Podpunkt d) Opracujcie zebrany materiał. Porównajcie wyniki pracy ze wstępnymi informacjami na temat odmiany języka w waszym regionie. Podpunkt e) Opracujcie zebrany materiał. Przedstawcie wnioski z przeprowadzonego badania w wybranej formie (np. prezentacji, wykładu, schematu lub artykułu dla lokalnej prasy bądź portalu internetowego). Zadanie 4. Wskaż przykład współczesnego tekstu kultury (książki, filmu, serialu), w którym dostrzegasz elementy dialektyzacji. Omów funkcję tego zabiegu we wskazanych przykładzie. Zadanie projekt Porozmawiajcie z wybranymi osobami i nagrajcie ich opowieści. Zadanie projekt 1 Zbierzcie informacje na temat dialektu, którym posługują się niektórzy mieszkańcy waszego regionu. Określcie najbardziej charakterystyczne cechy tej odmiany polszczyzny (np. fonetyczne, fleksyjne, leksykalne, dotyczące akcentowania wyrazów. Zadanie projekt 2 Zbierzcie materiał do badania etnograficznego, polegającego na nagraniu i przeanalizowaniu mowy przedstawicieli waszej społeczności. Zadanie projekt 3 Opracujcie metryczkę dotyczącą wieku, historii i pochodzenia rozmówcy. Mogą nimi być krewni, dziadkowie wasi lub znajomych, sąsiedzi. Zadanie projekt 4 Wybierzcie temat rozmowy, np. dotyczący historii rodzinnych, obchodzenia świąt, gotowania.