III liceum
Język polski
Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
Lista zadań Strona 294
Strona 294
- Strona 29
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 50
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 66
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 77
- Strona 79
- Strona 84
- Strona 87
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 119
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 131
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 144
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 172
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 209
- Strona 212
- Strona 213
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 218
- Strona 219
- Strona 225
- Strona 227
- Strona 230
- Strona 235
- Strona 238
- Strona 240
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 255
- Strona 258
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 263
- Strona 264
- Strona 266
- Strona 267
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 279
- Strona 280
- Strona 284
- Strona 286
- Strona 292
- Strona 293
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 299
- Strona 301
- Strona 302
- Strona 305
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 310
Zadanie do całej lektury; 1.
Prześledź historię Jima i zastanów się, czy można uznać, że rządzi nią ironia losu. Uzasadnij swoją opinię.
Zadanie do całej lektury; 10.
Przeprowadźcie klasową dyskusję o tym, jakie motywacje głównego bohatera wpłynęły na jego gotowość do oddania życia.
Zadanie do całej lektury; 11.
Ustal, które problemy moralne porusza Conrad w Lordzie Jimie.
Zadanie do całej lektury; 12.
O bohaterach Conrada mówi się, że reprezentują etykę conradowską. Które jej cechy odnajdujesz u Jima? Uzasadnij swoją odpowiedź
Zadanie do całej lektury; 13.
Na podstawie losów Jima oceń, na ile człowiek sam kształtuje własne życie, a na ile ulega innym czynnikom. Jakim?
Zadanie do całej lektury; 14.
Udowodnij, że Conrad jest wymagający wobec swoich czytelników i oczekuje od nich bardzo uważnej lektury. Podaj odpowiednie fragmenty.
Zadanie do całej lektury; 15.
Przedstaw fragmenty potwierdzające modernistyczny charakter powieści.
Zadanie do całej lektury; 16.
Jakie – według ciebie – odczytanie powieści Conrada proponuje Elżbieta Chojna, autorka projektu okładki Lorda Jima? (s.185)
Zadanie do całej lektury; 17.
Według Zdzisława Najdera Lord Jim to powieść „o procesie poznawania drugiego człowieka”. Uzasadnij słuszność tej tezy.
Zadanie do całej lektury; 18
Czy zgadzasz się ze słowami Marlowa: „Nic okropniejszego, jak śledzić człowieka, który został przyłapany nie na zbrodni, lecz na gorszej niż zbrodnia słabości”? Uzasadnij swoją opinię, odwołując się do powieści Lord Jim oraz innych utworów literackich.
Zadanie do całej lektury; 2.
Określ funkcje, jakie w powieści pełni postać Marlowa.
Zadanie do całej lektury; 3.
Jim jest kilkakrotnie określany jako „jeden z nas”. Jak rozumiesz to określenie? Weź pod uwagę postawę bohatera wobec wyzwań losu.
Zadanie do całej lektury; 4.
Dokonaj charakterystyki porównawczej Jima i Browna.
Zadanie do całej lektury; 5.
Przedstaw historię miłości Jima i Klejnotu.
Zadanie do całej lektury; 6.
Wskaż cechy romantyczne w kreacji głównego bohatera.
Zadanie do całej lektury; 7.
Jakie cechy i zachowania Jima sprawiły, że cieszył się autorytetem wśród tubylczej ludności.
Zadanie do całej lektury; 8.
Znawca twórczości Conrada Zdzisław Najder nazwał Lorda Jima „tragedią honoru”. Czy zgadzasz się z tym określeniem? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Zadanie do całej lektury; 9.
Przedstaw argumenty potwierdzające tezę, że Jim to bohater tragiczny.