Lista zadań Strona 60

Strona 60
Zadanie po obejrzeniu filmu; 1. Wskaż w filmie cechy melodramatu. Zwróć uwagę na główny konflikt i kreacje bohaterów. Zadanie po obejrzeniu filmu; 10. W filmie wykorzystano znane piosenki. W jakim stopniu te wersje różnią się od oryginalnych wykonań? Jaką pełnią funkcję w konstruowaniu opowieści filmowej? Zadanie po obejrzeniu filmu; 11. Jaki zamysł reżysera jest widoczny w zestawieniu ze sobą kostiumów i scenografii z epoki ze współczesnymi kompozycjami muzycznymi (Nirvana, Madonna, The Police)? Zadanie po obejrzeniu filmu; 12. Omów rolę montażu w filmie. Zwróć uwagę na kolejność scen i sposób ich łączenia. Zadanie po obejrzeniu filmu; 13. Baz Luhrmann jest określany mianem reżysera postmodernistycznego. Udowodnij tę tezę na podstawie obejrzanego filmu.postmodernizm – współczesna tendencja w sztuce podkreślająca sytuację wyczerpania się kultury. Twórcy prowadzą grę z odbiorcą, posługując się znanymi, czytelnymi konwencjami, stylem i tematyką, łączą styl wysoki z niskim. Zabawa formą staje się ważniejsza od przekazywanych treści. Postmodernizm w filmie eksponuje sferę wizualną, wykorzystuje efekty specjalne i widowiskowość, często odwołuje się do kulturowych cytatów, (np. z literatury, malarstwa), rezygnuje z realistycznego przedstawiania rzeczywistości. Zadanie po obejrzeniu filmu; 14. Porównaj film Moulin Rouge! Z innymi filmami Baza Luhrmanna (Romeo i Julia, Australia, Wielki Gatsby). Jaki wątek tematyczny powtarza się w jego opowieściach? Czym charakteryzuje się jego styl filmowy? Zadanie po obejrzeniu filmu; 2. Przedstaw opowiedzianą historię miłośną w kontekście historii baśniowych. Zadanie po obejrzeniu filmu; 3. W jaki sposób przedstawiono przestrzeń Paryża, Montmartre’u i Moulin Rouge? Zwróć uwagę na rozwiązania filmowe przypominające baśń lub marzenie senne. Zadanie po obejrzeniu filmu; 4. Przeanalizuj scenę, w której Christian zostaje wprowadzony do paryskiego klubu. Określ jej znaczenie dla interpretacji całego filmu. Zadanie po obejrzeniu filmu; 5. Jaką rolę w filmowej historii odgrywa malarz i grafik Henri de Toulouse-Lautrec? Jak został przedstawiony? Zadanie po obejrzeniu filmu; 6. Scharakteryzuj ukazany w filmie świat artystycznej bohemy przełomu wieków. Zadanie po obejrzeniu filmu; 7. W kontekście filmu zinterpretuj scenę, w której Harold Zidler i Satine śpiewają piosenkę The Show Must Go On (1:32:00-1:35:00). Zadanie po obejrzeniu filmu; 8. Wyjaśnij, dlaczego reżyser rozwiązuje konflikt dramatyczny za pomocą zabiegu teatru w teatrze.teatr w teatrze – zabieg artystyczny polegający na wprowadzeniu do utworu dramatycznego lub spektaklu sceny z innego dramatu; taki chwyt prowadzi do podwojenia rzeczywistości scenicznej, dzięki czemu publiczność ogląda spektakl wewnątrz spektaklu i jednocześnie śledzi reakcję postaci będących widzami (czyli postaci teatralnych, które oglądają przedstawienie oglądane przez innych bohaterów); celem takiego zabiegu jest wywołanie głębszej refleksji na temat życia, ale i sztuki. Zadanie po obejrzeniu filmu; 9. Porównaj zabieg teatru w teatrze zastosowany przez reżysera filmu ze sceną „Pułapka na myszy” w Hamlecie Williama Szekspira. Weź pod uwagę funkcję wprowadzenia tego zabiegu.