5 szkoły podstawowej
Język polski
Język polski 5. Podręcznik cz. 1
- Brainy 5. Zeszyt ćwiczeń
- Język polski 5. Kształcenie kulturowo-literackie
- Język polski 5. Kształcenie językowe
- Język polski 5
- Język polski 5
- Język polski 5. Podręcznik cz. 2
- Jutro pójdę w świat 5
- Jutro pójdę w świat 5
- Nowe Słowa na start! 5
- Między nami 5. Ćwiczenia
- Nowe Słowa na start! 5
- Między nami 5. Zeszyt ćwiczeń Wersja B
- Między nami 5
Lista zadań Strona 96
Strona 96
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 38
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 63
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 88
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 100
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 126
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Zadanie 1
Przeanalizuj budowę powyższego fragmentu Pana Tadeusza – policz sylaby w wersach, sprawdź występowanie rymów, ich układ i rodzaj. Wnioski zapisz w zeszycie.
Zadanie 2
Powiedz, która z zasad stosownego zachowania się, opisana w utworze Adama Mickiewicza, zwróciła twoją uwagę. Dlaczego? Porozmawiaj o tym z koleżanką lub kolegą z ławki.
Zadanie 3
Zastanówcie się, które przykłady grzeczności są aktualne, a które – już nie. Swoje opinie wraz z argumentami zapiszcie w zeszytach.
Zadanie 4
Napisz w zeszycie odpowiedzi na poniższe pytania.a) Czy zgadzasz się, że „grzeczność nie jest nauką łatwą ani małą”? Uzasadnij odpowiedź.b) Dlaczego grzeczność uzależniona jest „od wieku, stanu, płci osoby”? Jakie są tego przykłady?c) Dlaczego grzeczność wobec innych pozwala poznać samego siebie?
Zadanie 5
Wskaż i zapisz w zeszycie wypowiedzi zgodne z opiniami Sędziego.
Zadanie 6
Przeczytaj kilka słów na temat zasad dobrego zachowania.