Lista zadań Strona 198

Strona 198

Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Pytanie 3. Udowodnij, że Teatrzyk „Zielona Gęś" jest utworem przeznaczonym do grania na scenie. • Wskaż tekst główny i tekst poboczny (zob. kl. 5, s. 152); powiedz, co je od siebie odróżnia i jaką funkcję pełni każdy z nich. • Zastanów się, w jaki sposób poznajemy świat przedstawiony i działania postaci w teatrze. Zestaw swoje obserwacje z tekstami utworów poetyckich oraz powieści, opowiadań i nowel. • Określ sposób odbioru Teatrzyku „Zielona Gęś” a. jako tekstu do czytania, b. jako inscenizacji teatralnej. Kiedy odbiorca jest bezpośrednim świadkiem wydarzeń? Pytanie 4. Przygotujcie miniinscenizację tekstu Gałczyńskiego. Postarajcie się, by naprawdę była ona strasznie śmieszna". • Przypomnijcie, jaki wpływ na nastrój mają efekty wizualne i dźwiękowe (zob. kl. 5, s. 277). • Wykorzystajcie odpowiedni podkład muzyczny do inscenizacji, by na początku spotęgować nastrój grozy, a na końcu – wydobyć humor. W tym samym celu możecie także operować światłem (np. latarki, świecy) oraz rzucać cienie. Pytanie 5. Przypomnij, czym w teatrze zajmują się: reżyser, scenograf, charakteryzator i sufler. Pytanie 6. Opowiedz o ostatnio oglądanym spektaklu teatralnym lub o przedstawieniu szkolnym. Wykorzystaj wybrane słownictwo z jednej z grup: – przedstawienie odniosło sukces, zachwyt widzów, aplauz widowni, długotrwałe bisy, burza oklasków, huczne brawa; – spektakl okazał się klapą, wielka klapa, porażka reżysera i aktorów, przedstawienie rozczarowało wszystkich, jawne oznaki niezadowolenia widzów. Pytanie 7. Napisz opowieść fantastyczną związaną np. z zabytkowym zamkiem (wieżą, ruinami itp.), który znajduje się najbliżej twojego miejsca zamieszkania. Wykorzystaj w niej motyw portretu, który ożywa" w tajemniczy sposób, wieży z białą damą lub lochu itp.