Lista zadań Strona 276

Strona 276

Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Pytanie 1. Przypomnij, czym są przypowieści (zob. kl. 5, s. 205) i w jakim celu wygłaszał je Jezus. Gdzie zostały spisane? Pytanie 2. Kogo oznacza pan, a kim są słudzy w przeczytanym tekście? W co pan wyposażył swoje sługi? Pytanie 3. Na co liczył pan, dając majątek swoim sługom? Jak sądzisz, dlaczego nie wyraził swoich oczekiwań wprost? Pytanie 4. Opowiedz, kto i za co otrzymał nagrodę, a kto został ukarany. Co oznaczają ostatnie zdania przypowieści? Pytanie 5. Czym współcześnie są talenty? Wyjaśnij frazeologizmy: zakopać talent, odgrzebać / odkopać talent. Odszukaj w słowniku wyrazów bliskoznacznych synonimy słowa talent. Pytanie 6. Opisz dwie postawy wobec powierzonych talentów ukazane w tekście. Odnieś je do siebie. Opisz trudności w rozwijaniu własnych talentów i podaj sposoby na ich pomnażanie. Wykorzystaj odpowiednie zwroty i wyrażenia.rozwijać talent, wykorzystywać swoje talenty, wzbogacać siebie, pracować nad sobą, pokonywać trudności, wkładać dużo pracy w rozwój, patrzeć pozytywnie, być twórczym, przedsiębiorczym, rozwinąć skrzydła, marnotrawić talenty, zakopać (pogrzebać) swój talent, nie podejmować wysiłku, nie wykorzystywać możliwości, być leniwym, zachować się biernie, być bezczynnym, nie rozwijać się, źle gospodarować swoimi zdolnościami Pytanie 7. Napisz pracę na temat: Mam talent! I co dalej...? Wykorzystaj wnioski z ćw. 6. Przytocz różne argumenty na poparcie swojego wyboru: – rzeczowe (odnoszące się do faktów); – logiczne (oparte na rozumowaniu i wnioskowaniu); – emocjonalne (odwołujące się do twoich uczuć). Wypowiedź podziel na logicznie uporządkowane akapity według zasady: nowa myśl – nowy akapit. Pytanie 8. Zorganizujcie klasowy pokaz umiejętności pod tytułem: Ja też mam talent! Wszyscy uczniowie z waszej klasy powinni wziąć w nim udział.