Lista zadań Strona 34

Strona 34

Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Pytanie 2. W jakim kierunku potoczyła się akcja opowiadania i dlaczego tak się stało? Co miało największy wpływ na bieg wydarzeń? Pytanie 3. Opisz Nelę i inne dziewczęta z klasy. Czym się zajmowały, jak się zachowywały, co je ciekawiło? Czego się można domyślić na podstawie ich pseudonimów? Pytanie 4. Przedstaw świat wewnętrznych przeżyć głównej bohaterki. Określ, w jaki sposób się o nich dowiadujemy i czy któryś z pozostałych bohaterów opowiadania zna prawdziwe uczucia Neli. W swojej wypowiedzi ustnej a. omów okoliczności powodujące określone emocje i reakcje bohaterki; b. nazwij uczucia i zilustruj je cytatami z tekstu (słowa bohaterki, jej myśli); c. uwzględnij fragmenty opisujące wygląd i zachowanie Neli. Wykorzystaj Bank uczuciowych słówek (zob. s. 17) oraz 10 wskazówek dla opisującego przeżycia wewnętrzne (zob. s. 36). Pytanie 5. Jak rozumiały integrację dziewczęta z Klubu? Do czego chciały zmusić Nelę? Zacytuj ich wypowiedź. Pytanie 6. Podzielcie się na dwie grupy: reprezentantów Klubu oraz sympatyków Neli. Jak obie strony postrzegały siebie nawzajem? Jako przykład przedstawcie różne interpretacje baśni o Brzydkim Kaczątku. Pytanie 7. Na czym – według ciebie – powinna polegać prawdziwa integracja? Co w niej może przeszkadzać? W odpowiedzi wykorzystaj wybrane wyrazy z obu grup. Akceptacja, pomoc, przyjaźń, zrozumienie dla uczuć innej osoby, życzliwość, otwarcie na drugiego, chęć poznania cudzej opinii, rozmowa, egoizm, wynoszenie się ponad innych, pogarda, narzucanie własnej woli, nieliczenie się z uczuciami drugiej osoby, zamykanie się w sobie (w swoim kręgu) Pytanie 8. Jak można rozwiązać problem z integracją klasy Neli? Porozmawiajcie o tym według planu, kolejno odpowiadając na podane pytania. – Jaka jest sytuacja w klasie? – Jak powinno być? – Dlaczego nie jest tak, jak powinno być? – Co zrobić, by było tak, jak powinno być?