6 szkoły podstawowej
Język polski
Jutro pójdę w świat 6
- Język polski 6
- Nowe Słowa na start! 6
- Słowa z uśmiechem 6. Literatura i kultura
- Słowa z uśmiechem 6. Nauka o języku i ortografia
- Słowa z uśmiechem 6. Nauka o języku. Ortografia
- Język polski 6. Podręcznik cz. 2
- Jutro pójdę w świat 6
- Język polski 6. Podręcznik cz. 1
- Język polski 6. Kształcenie językowe
- Język polski 6. Kształcenie kulturowo-literackie
- Język polski 6. Nauka o języku cz. 1
- Nowe Słowa na start! 6
- Między nami 7. Zeszyt ćwiczeń Część 1
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Część 2
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Część 1
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Wersja B
- Między nami 6
- Nowe Słowa na start! 6
Lista zadań Strona 40
Strona 40
- Strona 1
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 53
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 69
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 90
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 110
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 125
- Strona 127
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 147
- Strona 149
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 160
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 172
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 183
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 197
- Strona 198
- Strona 200
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 208
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 212
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 219
- Strona 220
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 227
- Strona 228
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 236
- Strona 238
- Strona 241
- Strona 243
- Strona 249
- Strona 250
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 253
- Strona 254
- Strona 256
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 261
- Strona 262
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 270
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 284
- Strona 285
- Strona 286
- Strona 287
- Strona 288
- Strona 289
- Strona 290
- Strona 291
- Strona 292
- Strona 293
- Strona 295
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 299
- Strona 300
- Strona 302
- Strona 303
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 310
- Strona 311
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 320
- Strona 322
- Strona 327
- Strona 328
- Strona 329
- Strona 330
- Strona 336
- Strona 337
- Strona 338
- Strona 342
- Strona 343
- Strona 344
Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Pytanie 3.
Napisz trzy krótkie wypowiedzi o różnym stopniu formalności, informujące o tym samym wydarzeniu: nieobecności w szkole. Dopasuj je do podanych kontekstów. – SMS do przyjaciela – usprawiedliwienie w dzienniczku – rozmowa z ciocią
Pytanie 4.
Na forum klasy przeprowadźcie dyskusję na temat: czym różni się język pisany od mówionego? Czy istnieją teksty pisane, które brzmią jak język mówiony? Podajcie kilka różnych przykładów.
Pytanie 5.
Określ, które sformułowanie jest potoczne, a które można zastosować w wypowiedziach oficjalnych. Przyporządkuj te określenia do rodzajów tekstów, w których można byłoby ich użyć (niektóre słowa mogą pasować do kilku z nich). informuję fajnie było zachęcam wpadnij koniecznie • uprzejmie proszę zaginął zorganizowano bufet dla gości • szkoda słów oczekuje z wyrazami szacunku • super • uhonorowany odznaką sprawozdanie list do nauczyciela • ogłoszenie • list do koleżanki zaproszenie na akademię szkolną • osobisty dziennik
Pytanie 6.
Porównaj dwa teksty opisujące to samo wydarzenie. Różnią się one zastosowanymi rzeczownikami i przymiotnikami. Wymień je. Jak zmienił się wydźwięk wypowiedzi w zależności od zastosowanych słów? – Kiedy wychodziłam wczoraj ze szkoły, zobaczyłam szczupłą dziewczynkę, która rozdawała ulotki o nowym klubie miłośników książki. Jego członkowie będą się spotykać co dwa tygodnie na interesującą rozmowę o przeczytanym książkowym bestsellerze dla młodzieży. Nagle podmuch wiatru wyrwał miłośniczce literatury ulotki z rąk i rozsypał po całych schodach przed szkołą. – Kiedy wychodziłam wczoraj z budy, zobaczyłam szczapowatą smarkulę, która rozdawała karteluchy o nowym klubie miłośników czytadeł. Ci nudziarze będą się spotykać co dwa tygodnie na gadanie o kolejnej usypiającej książczynie dla młodzieży. Nagle podmuch wiatru wyrwał tej chudzinie jej makulaturę z rąk i rozsypał po całych schodach przed szkołą.