6 szkoły podstawowej
Język polski
Jutro pójdę w świat 6
- Język polski 6
- Nowe Słowa na start! 6
- Słowa z uśmiechem 6. Literatura i kultura
- Słowa z uśmiechem 6. Nauka o języku i ortografia
- Słowa z uśmiechem 6. Nauka o języku. Ortografia
- Język polski 6. Podręcznik cz. 2
- Jutro pójdę w świat 6
- Język polski 6. Podręcznik cz. 1
- Język polski 6. Kształcenie językowe
- Język polski 6. Kształcenie kulturowo-literackie
- Język polski 6. Nauka o języku cz. 1
- Nowe Słowa na start! 6
- Między nami 7. Zeszyt ćwiczeń Część 1
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Część 2
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Część 1
- Między nami 6. Zeszyt ćwiczeń Wersja B
- Między nami 6
- Nowe Słowa na start! 6
Lista zadań Strona 57
Strona 57
- Strona 1
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 53
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 69
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 90
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 110
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 125
- Strona 127
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 147
- Strona 149
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 160
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 172
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 183
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 197
- Strona 198
- Strona 200
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 208
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 212
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 219
- Strona 220
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 227
- Strona 228
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 236
- Strona 238
- Strona 241
- Strona 243
- Strona 249
- Strona 250
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 253
- Strona 254
- Strona 256
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 261
- Strona 262
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 270
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 284
- Strona 285
- Strona 286
- Strona 287
- Strona 288
- Strona 289
- Strona 290
- Strona 291
- Strona 292
- Strona 293
- Strona 295
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 299
- Strona 300
- Strona 302
- Strona 303
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 310
- Strona 311
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 320
- Strona 322
- Strona 327
- Strona 328
- Strona 329
- Strona 330
- Strona 336
- Strona 337
- Strona 338
- Strona 342
- Strona 343
- Strona 344
Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Pytanie 1.
Gdzie i kiedy rozgrywają się opisane wydarzenia? Czy można to dokładnie określić?
Pytanie 2.
Przypomnij, czym jest mit (zob. kl. 5, s. 136) i co różni go od baśni (zob. kl. 4, s. 141) i legendy (zob. kl. 4, s. 185). Jak nazywamy zbiór mitów?
Pytanie 3.
Przedstaw kolejne wydarzenia, składające się na akcję utworu (zob. s. 33). Co uważasz za punkt kulminacyjny w tym tekście?
Pytanie 4.
Jakie przeszkody pokonał Orfeusz, by odzyskać ukochaną? Na czym polega wyjątkowość tej postaci? Dlaczego bohater ostatecznie poniósł porażkę?
Pytanie 5.
Odegrajcie scenkę pantomimiczną ilustrującą punkt kulminacyjny wydarzeń.
Pytanie 6.
Opisz zmienne uczucia, których doświadczał Orfeusz. Wykorzystaj 10 wskazówek dla opisującego przeżycia wewnętrzne (zob. s. 36) oraz poniższe uwagi. – Weź pod uwagę przyczyny przeżyć bohatera. Nazwij uczucia towarzyszące tej postaci. Opisz zewnętrzne przejawy, doświadczanych przez Orfeusza uczuć (wygląd, zachowanie: mimikę, gesty, wyraz twarzy, sposób mówienia). – Opowiedz o jego przeżyciach wewnętrznych i zmianach zachowania w miarę rozwoju akcji.
Pytanie 7.
Omów główne przesłanie mitu. Czy jest ono jednoznaczne?
Pytanie 8.
Jak sądzisz, dlaczego mit o Orfeuszu i Eurydyce jest uważany od ponad 2500 lat za jeden z najpiękniejszych utworów o miłości?
Pytanie 9.
Wymyśl inny przebieg wydarzeń od wybranego momentu opowieści. Napisz krótkie opowiadanie twórcze na ten temat. Kieruj się poniższymi wskazówkami. – Rozpocznij od zredagowania planu wydarzeń. -Prowadź narrację w trzeciej osobie, w czasie przeszłym. – Oddaj kolejność zdarzeń za pomocą wyrazów wskazujących na następstwo czasowe, np. najpierw, potem. – Podkreśl tempo wydarzeń dzięki przysłówkom typu: nagle, pomału, -Zastosuj dialogi, które przybliżają sylwetki bohaterów i jednocześnie przyspieszają akcję.