II liceum
Matematyka
MATeMAtyka 2. Zakres podstawowy
- Prosto do matury 2. Zakres podstawowy
- Matematyka 2. Zakres rozszerzony
- MATeMAtyka 2. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- MATeMAtyka 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Reforma 2019
- Matematyka 2. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- Matematyka z plusem 2. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- Matematyka 2. Zakres rozszerzony. Reforma 2019
Lista zadań Strona 10
Strona 10
- Strona 1
- Strona 6
- Strona 9
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 184
Zadanie 10. Podpunkt a)
Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego odcięta i rzędna są równe.
Zadanie 10. Podpunkt b)
Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego odcięta i rzędna są liczbami przeciwnymi.
Zadanie 10. Podpunkt c)
Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego odcięta i rzędna są liczbami odwrotnymi.
Zadanie 10. Podpunkt d)
Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego rzędna jest o 2 większa od odciętej.
Zadanie 10. Podpunkt e)
Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego rzędna jest 3 razy większa od odciętej.
Zadanie 11. Podpunkt a)
Dla jakich wartości parametru m prosta y = m ma jeden punkt wspólny z parabolą o podanym równaniu y = x2 – 3?
Zadanie 11. Podpunkt b)
Dla jakich wartości parametru m prosta y = m ma jeden punkt wspólny z parabolą o podanym równaniu y = (x – 8)2 + 1?
Zadanie 11. Podpunkt c)
Dla jakich wartości parametru m prosta y = m ma jeden punkt wspólny z parabolą o podanym równaniu y = (x + 2)2 – 4?
Zadanie 11. Podpunkt d)
Dla jakich wartości parametru m prosta y = m ma jeden punkt wspólny z parabolą o podanym równaniu y = 2(x + 3)2 – 5?
Zadanie 12. Podpunkt a)
Dla jakich wartości parametru m największa wartość funkcji f(x) = –(x + 2)2 – m jest równa 9?
Zadanie 12. Podpunkt b)
Dla jakich wartości parametru m największa wartość funkcji f(x) = 1 – m – (x – 1)2jest równa 9?
Zadanie 12. Podpunkt c)
Dla jakich wartości parametru m największa wartość funkcji f(x) = m2 – (x – 3)2jest równa 9?
Zadanie 12. Podpunkt d)
Dla jakich wartości parametru m największa wartość funkcji f(x) = –(x – 3)2 + 1 + m2 jest równa 9?
Zadanie 13. Podpunkt a)
Ustal znak współczynnika a we wzorze funkcji f(x) = a(x – p)2 + q, a ≠ 0, jeśli: q jest największą wartością funkcji f.
Zadanie 13. Podpunkt b)
Ustal znak współczynnika a we wzorze funkcji f(x) = a(x – p)2 + q, a ≠ 0, jeśli: zbiorem wartości funkcji f jest przedział .
Zadanie 13. Podpunkt c)
Ustal znak współczynnika a we wzorze funkcji f(x) = a(x – p)2 + q, a ≠ 0, jeśli: funkcja f nie przyjmuje wartości ujemnych.
Zadanie 13. Podpunkt d)
Ustal znak współczynnika a we wzorze funkcji f(x) = a(x – p)2 + q, a ≠ 0, jeśli: funkcja f rośnie w przedziale i maleje w przedziale .
Zadanie 8. Podpunkt a)
W jednym układzie współrzędnych naszkicuj wykresy funkcji f(x) = x2 i g(x) = 9, a następnie odczytaj rozwiązania równania f(x) = g(x).
Zadanie 8. Podpunkt b)
W jednym układzie współrzędnych naszkicuj wykresy funkcji f(x) = x2 i g(x) = 3x, a następnie odczytaj rozwiązania równania f(x) = g(x).
Zadanie 8. Podpunkt c)
W jednym układzie współrzędnych naszkicuj wykresy funkcji f(x) = x2 i g(x) = x + 2, a następnie odczytaj rozwiązania równania f(x) = g(x).
Zadanie 8. Podpunkt d)
W jednym układzie współrzędnych naszkicuj wykresy funkcji , a następnie odczytaj rozwiązania równania f(x) = g(x).
Zadanie 9.
Do paraboli y = x2należy punkt A(a, b), a ≠ 0. Które z wymienionych punktów również należą do tej paraboli? B(–a, b), C(a, –b), D(–a, –b), E(3a, 3b), F(2a, 4b), G(–0,2a, 0,04b)