Lista zadań Strona 10

Strona 10
Zadanie 10. Podpunkt a) Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego odcięta i rzędna są równe. Zadanie 10. Podpunkt b) Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego odcięta i rzędna są liczbami przeciwnymi. Zadanie 10. Podpunkt c) Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego odcięta i rzędna są liczbami odwrotnymi. Zadanie 10. Podpunkt d) Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego rzędna jest o 2 większa od odciętej. Zadanie 10. Podpunkt e) Wyznacz współrzędne punktu należącego do paraboli y = x2, wiedząc, że: jego rzędna jest 3 razy większa od odciętej. Zadanie 11. Podpunkt a) Dla jakich wartości parametru m prosta y = m ma jeden punkt wspólny z parabolą o podanym równaniu y = x2 – 3? Zadanie 11. Podpunkt b) Dla jakich wartości parametru m prosta y = m ma jeden punkt wspólny z parabolą o podanym równaniu y = (x – 8)2 + 1? Zadanie 11. Podpunkt c) Dla jakich wartości parametru m prosta y = m ma jeden punkt wspólny z parabolą o podanym równaniu y = (x + 2)2 – 4? Zadanie 11. Podpunkt d) Dla jakich wartości parametru m prosta y = m ma jeden punkt wspólny z parabolą o podanym równaniu y = 2(x + 3)2 – 5? Zadanie 12. Podpunkt a) Dla jakich wartości parametru m największa wartość funkcji f(x) = –(x + 2)2 – m jest równa 9? Zadanie 12. Podpunkt b) Dla jakich wartości parametru m największa wartość funkcji f(x) = 1 – m – (x – 1)2jest równa 9? Zadanie 12. Podpunkt c) Dla jakich wartości parametru m największa wartość funkcji f(x) = m2 – (x – 3)2jest równa 9? Zadanie 12. Podpunkt d) Dla jakich wartości parametru m największa wartość funkcji f(x) = –(x – 3)2 + 1 + m2 jest równa 9? Zadanie 13. Podpunkt a) Ustal znak współczynnika a we wzorze funkcji f(x) = a(x – p)2 + q, a ≠ 0, jeśli: q jest największą wartością funkcji f. Zadanie 13. Podpunkt b) Ustal znak współczynnika a we wzorze funkcji f(x) = a(x – p)2 + q, a ≠ 0, jeśli: zbiorem wartości funkcji f jest przedział . Zadanie 13. Podpunkt c) Ustal znak współczynnika a we wzorze funkcji f(x) = a(x – p)2 + q, a ≠ 0, jeśli: funkcja f nie przyjmuje wartości ujemnych. Zadanie 13. Podpunkt d) Ustal znak współczynnika a we wzorze funkcji f(x) = a(x – p)2 + q, a ≠ 0, jeśli: funkcja f rośnie w przedziale i maleje w przedziale . Zadanie 8. Podpunkt a) W jednym układzie współrzędnych naszkicuj wykresy funkcji f(x) = x2 i g(x) = 9, a następnie odczytaj rozwiązania równania f(x) = g(x). Zadanie 8. Podpunkt b) W jednym układzie współrzędnych naszkicuj wykresy funkcji f(x) = x2 i g(x) = 3x, a następnie odczytaj rozwiązania równania f(x) = g(x). Zadanie 8. Podpunkt c) W jednym układzie współrzędnych naszkicuj wykresy funkcji f(x) = x2 i g(x) = x + 2, a następnie odczytaj rozwiązania równania f(x) = g(x). Zadanie 8. Podpunkt d) W jednym układzie współrzędnych naszkicuj wykresy funkcji , a następnie odczytaj rozwiązania równania f(x) = g(x). Zadanie 9. Do paraboli y = x2należy punkt A(a, b), a ≠ 0. Które z wymienionych punktów również należą do tej paraboli? B(–a, b), C(a, –b), D(–a, –b), E(3a, 3b), F(2a, 4b), G(–0,2a, 0,04b)