II liceum
Matematyka
MATeMAtyka 2. Zakres podstawowy
- Prosto do matury 2. Zakres podstawowy
- Matematyka 2. Zakres rozszerzony
- MATeMAtyka 2. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- MATeMAtyka 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Reforma 2019
- Matematyka 2. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- Matematyka z plusem 2. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- Matematyka 2. Zakres rozszerzony. Reforma 2019
Lista zadań Strona 31
Strona 31
- Strona 1
- Strona 6
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 184
Zadanie 11. Podpunkt a)
Wyznacz wartość najmniejszą i wartość największą funkcji f(x) = –x2 + 4x w podanym przedziale.
Zadanie 11. Podpunkt b)
Wyznacz wartość najmniejszą i wartość największą funkcji f(x) = x2 – 2x – 1 w podanym przedziale.
Zadanie 11. Podpunkt c)
Wyznacz wartość najmniejszą i wartość największą funkcji f(x) = –3x2 – 3x – 1 w podanym przedziale.
Zadanie 11. Podpunkt d)
Wyznacz wartość najmniejszą i wartość największą funkcji f(x) = 2x2 + 5x – 4 w podanym przedziale.
Zadanie 11. Podpunkt e)
Wyznacz wartość najmniejszą i wartość największą funkcji f(x) = 2x2 – 8x + 9 w podanym przedziale.
Zadanie 11. Podpunkt f)
Wyznacz wartość najmniejszą i wartość największą funkcji f(x) = –3x2 + 72x – 433 w podanym przedziale.
Zadanie 12.
Funkcja f(x) = –x2 – 2x + 4 przyjmuje największą wartość w przedziale dla x = m + 2. Podaj wartości f(m) i f(m + 6).
Zadanie 13.
Wykaż, że jeżeli suma dwóch dodatnich liczb jest stała, to ich iloczyn jest największy, gdy liczby te są równe.
Zadanie 14.
Liczby x i y są nieujemne, a ich suma jest równa 10. Jaką największą i jaką najmniejszą wartość może osiągnąć dla tych liczb wyrażenie x2 + y2 – xy?
Zadanie 15.
Wśród wszystkich prostokątów o obwodzie 40 cm wskaż ten, którego pole jest największe.
Zadanie 16.
Jakie wymiary powinien mieć prostokąt o obwodzie 16, aby kwadrat długości jego przekątnej był najmniejszy?
Zadanie 17. Podpunkt a)
Przedstaw liczbę 20 jako sumę dwóch liczb nieujemnych, jeśli wiadomo, że suma ich kwadratów jest najmniejsza z możliwych.
Zadanie 17. Podpunkt b)
Przedstaw liczbę 20 jako sumę dwóch liczb nieujemnych, jeśli wiadomo, że suma ich kwadratów jest najmniejsza z możliwych.
Zadanie 18.
Funkcja f(x) = x2 – 10x + 27 w przedziale przyjmuje najmniejszą wartość dla argumentu x = k + 3. Podaj największą wartość tej funkcji w tym przedziale.
Zadanie 19.
Wykaż, że wśród wszystkich prostokątów o danym obwodzie największe pole ma kwadrat.
Zadanie 20.
Suma długości podstawy trójkąta równoramiennego i wysokości opuszczonej na tę podstawę jest równa 4 cm. Wyznacz obwód tego trójkąta, jeśli wiadomo, że jego pole jest największe z możliwych.
Zadanie 21.
Wykaż, że ze wszystkich trójkątów prostokątnych, w których suma długości przyprostokątnych jest ustaloną liczbą, największe pole ma trójkąt równoramienny.