Lista zadań Strona 34

Strona 34
Zadanie 1. Podpunkt a) Na rysunkach przedstawiono wykresy funkcji kwadratowych f, g i h. Dla każdej z tych funkcji: podaj miejsca zerowe. Zadanie 1. Podpunkt b) Na rysunkach przedstawiono wykresy funkcji kwadratowych f, g i h. Dla każdej z tych funkcji: określ przedziały monotoniczności. Zadanie 1. Podpunkt c) Na rysunkach przedstawiono wykresy funkcji kwadratowych f, g i h. Dla każdej z tych funkcji: wskaż argumenty, dla których jej wartości są dodatnie. Zadanie 1. Podpunkt d) Na rysunkach przedstawiono wykresy funkcji kwadratowych f, g i h. Dla każdej z tych funkcji: określ zbiór wartości. Zadanie 1. Podpunkt e) Na rysunkach przedstawiono wykresy funkcji kwadratowych f, g i h. Dla każdej z tych funkcji: podaj najmniejszą i największą wartość (jeśli istnieje). Zadanie 1. Podpunkt f) Na rysunkach przedstawiono wykresy funkcji kwadratowych f, g i h. Dla każdej z tych funkcji: podaj współrzędne wierzchołka paraboli będącej jej wykresem. Zadanie 1. Podpunkt g) Na rysunkach przedstawiono wykresy funkcji kwadratowych f, g i h. Dla każdej z tych funkcji: zapisz równanie osi symetrii. Zadanie 1. Podpunkt h) Na rysunkach przedstawiono wykresy funkcji kwadratowych f, g i h. Dla każdej z tych funkcji: podaj jej wzór w postaci ogólnej. Zadanie 2. Podpunkt a) Naszkicuj wykres funkcji f(x) = –(x + 1)2 + 1 i odczytaj z niego, dla jakich argumentów wartości tej funkcji są nieujemne. Zadanie 2. Podpunkt b) Naszkicuj wykres funkcji f(x) = 3x2 + 1 i odczytaj z niego, dla jakich argumentów wartości tej funkcji są nieujemne. Zadanie 2. Podpunkt c) Naszkicuj wykres funkcji f(x) = 2(x – 3)(x + 1) i odczytaj z niego, dla jakich argumentów wartości tej funkcji są nieujemne. Zadanie 2. Podpunkt d) Naszkicuj wykres funkcji f(x) = –(x + 5)(3 – x) i odczytaj z niego, dla jakich argumentów wartości tej funkcji są nieujemne. Zadanie 2. Podpunkt e) Naszkicuj wykres funkcji f(x) = –x2 – x – 2 i odczytaj z niego, dla jakich argumentów wartości tej funkcji są nieujemne. Zadanie 2. Podpunkt f) Naszkicuj wykres funkcji f(x) = –x2 – 6x i odczytaj z niego, dla jakich argumentów wartości tej funkcji są nieujemne. Zadanie 3. Podpunkt a) Wyznacz zbiór wartości funkcji f(x) = 4(x + 5)2. Zadanie 3. Podpunkt b) Wyznacz zbiór wartości funkcji f(x) = –3(x + 5)2 – 4. Zadanie 3. Podpunkt c) Wyznacz zbiór wartości funkcji f(x) = –(x – 1)(x + 1). Zadanie 3. Podpunkt d) Wyznacz zbiór wartości funkcji f(x) = 2(x + 6)(x – 4). Zadanie 3. Podpunkt e) Wyznacz zbiór wartości funkcji f(x) = x2 + 2x – 7. Zadanie 3. Podpunkt f) Wyznacz zbiór wartości funkcji f(x) = –3x2 – x – 1. Zadanie 4. Podpunkt a) Wyznacz współrzędne wierzchołka paraboli będącej wykresem funkcji f(x) = –x2 + 4x – 6. Zadanie 4. Podpunkt b) Wyznacz współrzędne wierzchołka paraboli będącej wykresem funkcji f(x) = x2 + 6x + 1. Zadanie 4. Podpunkt c) Wyznacz współrzędne wierzchołka paraboli będącej wykresem funkcji . Zadanie 4. Podpunkt d) Wyznacz współrzędne wierzchołka paraboli będącej wykresem funkcji f(x) = x2 – 2√7x – 3. Zadanie 4. Podpunkt e) Wyznacz współrzędne wierzchołka paraboli będącej wykresem funkcji f(x) = 4x2 – 8x. Zadanie 4. Podpunkt f) Wyznacz współrzędne wierzchołka paraboli będącej wykresem funkcji f(x) = x2 + 5x.