Lista zadań Strona 125

Strona 125
Ćwiczenie 10. Podpunkt a) Bieżnie do skoku w dal obok szkoły Darka ma długość 30 m. Koledzy z klasy Darka narysowali plany tej bieżni w różnych pomniejszeniach. Długość bieżni na planie każdego chłopca podano obok. Na podstawie tych informacji odpowiedz na podane niżej pytania: ile centymetrów długości ma bieżnia? Ćwiczenie 10. Podpunkt b) Bieżnie do skoku w dal obok szkoły Darka ma długość 30 m. Koledzy z klasy Darka narysowali plany tej bieżni w różnych pomniejszeniach. Długość bieżni na planie każdego chłopca podano obok. Na podstawie tych informacji odpowiedz na podane niżej pytania: w jakim pomniejszeniu wykonał plan bieżni każdy z chłopców? Jaka to skala? Ćwiczenie 11. Podpunkt a) Poniżej zamieszczono zdjęcia motyli. Na każdym z nich podano skalę, w jakiej je wykonano oraz rozpiętość skrzydeł motyla w tej skali. Oblicz rzeczywistą rozpiętość skrzydeł każdego z przedstawionych motyli. Ćwiczenie 11. Podpunkt b) Poniżej zamieszczono zdjęcia motyli. Na każdym z nich podano skalę, w jakiej je wykonano oraz rozpiętość skrzydeł motyla w tej skali. Oblicz rzeczywistą rozpiętość skrzydeł każdego z przedstawionych motyli. Ćwiczenie 11. Podpunkt c) Poniżej zamieszczono zdjęcia motyli. Na każdym z nich podano skalę, w jakiej je wykonano oraz rozpiętość skrzydeł motyla w tej skali. Oblicz rzeczywistą rozpiętość skrzydeł każdego z przedstawionych motyli. Ćwiczenie 11. Podpunkt d) Poniżej zamieszczono zdjęcia motyli. Na każdym z nich podano skalę, w jakiej je wykonano oraz rozpiętość skrzydeł motyla w tej skali. Oblicz rzeczywistą rozpiętość skrzydeł każdego z przedstawionych motyli. Ćwiczenie 11. Podpunkt e) Poniżej zamieszczono zdjęcia motyli. Na każdym z nich podano skalę, w jakiej je wykonano oraz rozpiętość skrzydeł motyla w tej skali. Oblicz rzeczywistą rozpiętość skrzydeł każdego z przedstawionych motyli. Ćwiczenie 11. Podpunkt f) Poniżej zamieszczono zdjęcia motyli. Na każdym z nich podano skalę, w jakiej je wykonano oraz rozpiętość skrzydeł motyla w tej skali. Oblicz rzeczywistą rozpiętość skrzydeł każdego z przedstawionych motyli. Ćwiczenie 9. Podpunkt a) Plan wykonano w skali 1 : 400. Oblicz, ile metrów ma odcinek na tym planie, jeśli w rzeczywistości ma 3 cm. Ćwiczenie 9. Podpunkt b) Plan wykonano w skali 1 : 400. Oblicz, ile metrów ma odcinek na tym planie, jeśli w rzeczywistości ma 5 cm. Ćwiczenie 9. Podpunkt c) Plan wykonano w skali 1 : 400. Oblicz, ile metrów ma odcinek na tym planie, jeśli w rzeczywistości ma 10 cm. Ćwiczenie 9. Podpunkt d) Plan wykonano w skali 1 : 400. Oblicz, ile metrów ma odcinek na tym planie, jeśli w rzeczywistości ma 25 cm.