Lista zadań Strona 266

Strona 266
Ćwiczenie 1. Podpunkt a) Przyjrzyj się narysowanych figurom. Na ile równych części podzielono każdą figurę? Ćwiczenie 1. Podpunkt b) Przyjrzyj się narysowanych figurom. Ile części każdej figury zamalowano? Ćwiczenie 1. Podpunkt c) Przyjrzyj się narysowanych figurom. Opisz ułamkiem, jaką część figury zamalowano. Ćwiczenie 2. Podpunkt a) Jaka część koła została zamalowana? Ćwiczenie 2. Podpunkt b) Jaka część koła została zamalowana? Ćwiczenie 2. Podpunkt c) Jaka część koła została zamalowana? Ćwiczenie 2. Podpunkt d) Jaka część koła została zamalowana? Ćwiczenie 3. Podpunkt a) Narysuj prostokąt o długości 12 kratek i szerokości 2 kratek. Zaznacz i podpisz: prostokąta. Ćwiczenie 3. Podpunkt b) Narysuj prostokąt o długości 12 kratek i szerokości 2 kratek. Zaznacz i podpisz: prostokąta. Ćwiczenie 3. Podpunkt c) Narysuj prostokąt o długości 12 kratek i szerokości 2 kratek. Zaznacz i podpisz: prostokąta. Ćwiczenie 3. Podpunkt d) Narysuj prostokąt o długości 12 kratek i szerokości 2 kratek. Zaznacz i podpisz: prostokąta. Ćwiczenie 4. Podpunkt a) Przeczytaj ułamek: . Zapisz go słownie w zeszycie. Ćwiczenie 4. Podpunkt b) Przeczytaj ułamek: . Zapisz go słownie w zeszycie. Ćwiczenie 4. Podpunkt c) Przeczytaj ułamek: . Zapisz go słownie w zeszycie. Ćwiczenie 4. Podpunkt d) Przeczytaj ułamek: . Zapisz go słownie w zeszycie. Ćwiczenie 4. Podpunkt e) Przeczytaj ułamek: . Zapisz go słownie w zeszycie. Ćwiczenie 4. Podpunkt f) Przeczytaj ułamek: . Zapisz go słownie w zeszycie. Ćwiczenie 5. Podpunkt a) Wśród ułamków: wskaż ułamki o liczniku 6. Ćwiczenie 5. Podpunkt b) Wśród ułamków: wskaż ułamki o mianowniku 6. Ćwiczenie 6. Podpunkt a) Wykonaj zadanie zgodnie z instrukcją Małgosi. Weź kwadratową kartkę papieru, złóż ją na pół i jeszcze raz na pół. Następnie rozłóż ją i pokoloruj trzy z wyznaczonych śladami zgięć części kartki. Jakim ułamkiem opiszesz zamalowaną część kartki? Porównaj swoje rozwiązanie z rozwiązaniem koleżanki i kolegi. Ćwiczenie 6. Podpunkt b) Wykonaj zadanie zgodnie z instrukcją Małgosi. Weź kwadratową kartkę papieru, złóż ją na pół, jeszcze raz na pół i jeszcze raz na pół. Następnie odetnij dwie z wyznaczonych śladami zgięć części. Jakim ułamkiem opiszesz część kartki pozostałą po odcięciu dwóch części? Porównaj swoje rozwiązanie z rozwiązaniem koleżanki i kolegi.